Uszályon utaztak a hídelemek

Összesen 500 kilométernél is hosszabb vízi utat tettek meg előbb a Dunán délre, majd a Tiszán vissza a Szolnokon épülő, rekordnagyságú gyalogoshíd elemei. Több összekapcsolt uszályon szállították a célállomásra az acélszerkezet darabjait, melyeket majd óriásdarukkal emelnek a helyükre. Az átadást novemberre tervezik.

LakóhelyemSzőrös Zoltán2010. 08. 27. péntek2010. 08. 27.
Uszályon utaztak a hídelemek

A 186 méter hosszú, 390 tonna súlyú hídelemeket Soroksáron gyártották, innen indították el a dunán a szerbiai Titelig, majd a két nagy folyó találkozásától a Tiszán „hajózták be” Szolnokig.

Bár a kivitelezés még nem tart ott, hogy az elemeket azonnal beépítsék, az árvíz után várható alacsony vízállás később megakadályozhatta volna a szállítást. Várhatóan augusztus végén érnek a munkálatok olyan szakaszához, hogy az alépítményre elhelyezhessék az acélszerkezetet.

A csapadékos időjárás és a Tisza áradása akadályozta a hídépítést, így a szeptember 1-jére tervezett átadásra csak novemberben kerülhet sor. Az 1,6 milliárd forintos költséggel épülő, 444 méteres kerékpáros- és gyalogoshíd Közép-Európában a legnagyobb lesz, s a település központját köti majd össze a rekreációs és sportközpontnak számító Tiszaligettel.

A Szolnokon élők és az odalátogatók számára is könnyebben elérhetőek lesznek a sportpályák, a fürdőlétesítmények és a főiskolai campus. A híd város felőli oldalán díszteret is kialakítanak, s az átkelő díszkivilágítást kap.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek