Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A reklámok sokszor becsapósak. Olvasónk gyógyhatásúnak mondott karkötője is csalódást okozott, és vissza sem vették. Az ünnepek előtti forgatagban jó lesz vigyázni, nehogy bóvlit sózzanak ránk.
Kép: mágneses karkötő irenew top shop egyensúly javító termét telefonos vásárlás rendelés 2011 11 17 Fotó: Kállai Márton
Indul a „tévéboltban” a reklám: „Legyünk őszinték, ugye mindannyian éreztük már magunkat gyengének és levertnek?” A kisfilm szerint a stressz és a fáradtság, sőt az egyensúlyzavarok ellen is beválik egy „forradalmian új”, természetes rezgésekkel bíró karkötő. „Visszanyerheti erejét és megújulhat, ha ezt viseli” – győzködi a tévénézőket a hirdetés. Állítják, ez erősebbé és hajlékonyabbá tesz, és az egészséget is helyreállíthatja. A meggyőzőnek tűnő hirdetés után sokan a telefonhoz nyúlnak, és rendelnek. Ám mi történik akkor, ha a karkötő – netán a gőztisztító vagy más hasonló, tévéből rendelt termék – nem váltja be a hozzá fűzött reményeket?
Néhány napig viselte az „egyensúlykarkötőt”, de semmilyen pozitív hatást nem tapasztalt – panaszolja Sepsi Sándorné egri olvasónk. Úgy döntött, él a 14 napos visszalépési lehetőséggel, s a megadott határidőn belül visszaküldi a számára hasznavehetetlennek bizonyult holmit. Csakhogy – mint levelében írja – az utánvéttel érkezett csomagban nem találta meg a számlát. Ekkor felhívta a Topshop ügyfélszolgálatát, ahol arról tájékoztatták, hogy számla nélkül nem vehetik vissza a terméket, s nem fizethetik vissza az árát.
– A hölgy, akivel telefonon beszéltem, közölte, hogy látja a számlát a számítógépen, de nem áll módjában arról másolatot kiállítani. Erősködtem, hogy akkor ne küldjön másolatot, csak a pénzemet. Ő erre is azt mondta: ezt sem lehet megoldani. Kérdem én, hogy lehet ez, hogy egy ilyen nagy cég nem képes számlamásolatot kiállítani? Ha látja a számítógépen, hogy rendeztük a számlát, miért nem áll módjában az összeget visszaküldeni? – teszi fel a kérdést olvasónk.
Megkérdeztük az ügyről a Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségét:
– A reklámoknak sajnos gyakran a fele sem igaz – kommentálta az esetet Bujdos István vezető főtanácsos. – lyenkor – lehetőleg még az elállási jogra adott határidőn belül – írásban kell megkeresni a céget, felsorakoztatva a kifogásokat. Ha ők nem válaszolnak a törvény szabta 30 napon belül vagy nem orvosolják a panaszt, érdemes a fogyasztóvédőkhöz fordulni. A felügyelőség megkeresi a céget, melynek ekkor dokumentumokkal kell bizonyítania igazát. A világhálón vagy telefonon megrendelt termékeket – a távollévők közt kötött szerződés szerint – kötelesek visszavenni 8 munkanapon vagy 14 napon belül. Sőt a kiszállítás díját is vissza kell fizetni – igaz, ezt sok cég próbálja a vevőre hárítani. A vásárlónak csak a visszaküldés árát kell állnia.
Sokan azért nem tesznek panaszt, ha bóvlit sóztak rájuk, mert szégyellik a dolgot. Gyakorta verik át a hiszékeny nyugdíjasokat a termékbemutatókkal egybekötött kirándulásokon is. Megesik, hogy tízszeres áron tukmálnak rájuk például egy porszívót. Ráadásul úgy, mintha ez soha vissza nem érő alkalom volna.
– A vásárlónak is van azonban felelőssége. A jogait csak úgy érvényesítheti, ha megőrzi a kapott nyugtát, számlát – szögezi le a felügyelő. – Az ünnepek előtt gyakori, hogy alkalmi árusnál, karácsonyi vásárokon szerezzük be az ajándékokat.
A fogyasztóvédelmi hatóság november közepétől egészen december 23-ig kiemelt akcióval őrködik azon, hogy biztonságos legyen az idei karácsony. Kőbányán például már balesetveszélyes fényfüzéreket foglaltak le. A vevőknek azt tanácsolják: nyugta nélkül ne fogadjanak el semmit. A nyugtán szerepelni kell annak is, hogy kitől vették a villanyborotvát, karácsonyfadíszt vagy épp játékot. A hibás vagy veszélyes terméket csak ilyen blokkal vihetik vissza, különben bottal üthetik az árus nyomát.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu