Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az építőanyag-iparban tapasztalt idei jelentős visszaesést követően a piaci szereplők jövőre újabb, mintegy 8 százalékos csökkenést prognosztizálnak, igazi fellendülésre 2012-ig kell várni – derült ki a Masterplast csoport partnerei között végzett felmérésből.
Kép: Passzívház Szadán a legtakarékossab épület, energia takarékosság. 2009.04.04. Fotó: Bohanek Miklós
- A napi likviditási problémákat segítő, készpénzes alkalmi, azaz elsősorban lakossági vevők egy része eltűnt a piacról, így ebben az évben a bankoktól, az állami-, és az önkormányzati intézményektől függünk. Az ő pénzük pedig igen lassan ér el a kereskedőkhöz – sommázta az építőanyag-ipar érzékelhető fő problémát az a felmérés, melyet Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb építőanyag gyártója és forgalmazója, a Masterplast csoport készített.
A nem reprezentatív felmérésben a válaszadók több mint fele szerint mind az alkalmi, mind pedig a törzsvásárlók elmaradtak a tavalyi vásárlásaikhoz képest: előbbi esetben csaknem 12 százalékkal, utóbbi esetben 7 százalékkal szűkült a vevőkör. Mindezek után egyáltalán nem meglepő, hogy a kereskedők nem számítanak túl jó évre jövőre sem: várakozásaik szerint átlagban további mintegy 8 százalékkal eshet vissza az összforgalom.
Ráadásul a válság hatására a termeléssel együtt a fizetési morál is a mélybe zuhant. Ezt támasztja alá, hogy egyes válaszadók ma már inkább kérnek előleget, vagy készpénzes fizetést, mint, hogy halasztottan, utalással várják meg az eladott áru ellenértékét.
- Nagy szükség volna ennek a bizalomnak, és vállalkozói kedvnek a helyreállítására csakúgy, mint a beruházások ösztönzésére annak érdekében, hogy mind az építőanyag-ipar, mind pedig az ingatlanpiac visszaálljon a válság előtti, felívelő pályájára. – mondta Tibor Dávid, a Masterplast csoport vezérigazgatója.
A válaszadók többsége csak 2012-re tette az építőanyag-ipar, illetve az ingatlanpiac teljes talpra állását, de voltak, akik csak 2013-ra, vagy még későbbre. Tibor Dávid azonban árnyalja a képet, szerinte találni olyan részpiacokat, amelyek jelenleg is bővülnek. Például a felújítások, rekonstrukciók száma nő. Így az ezekhez kapcsolódó építőipari termékek, mint például a szigetelőanyagok forgalma nem esett vissza oly mértékben, mint például az új építkezéshez szükséges anyagok esetében.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu