48 millióba került a randi

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 48 millió forintra büntetett két céget, mert a fogyasztókat megtévesztették társkereső szolgáltatásukkal – olvasható a GVH Szabad Föld Online-nak küldött közleményében.

Ország-világO. Horváth György2010. 02. 11. csütörtök2010. 02. 11.
48 millióba került a randi

A GVH megállapította, hogy a Gold Sweet 2002 Kft. és a Digitania Zrt. 2008. április 1. és 2008. augusztus 31. között a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, 2008. szeptember 1. és december 31. között pedig a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsítottak a „Flört vonal”, „Randi”, és „Randi1” elnevezésű szolgáltatásoknak a reklámjaiban megjelent tájékoztatással.

Emiatt a Digitania Zrt. 40 millió, a Gold Sweet Kft. pedig 8 millió forint bírságot kapott és a GVH eltiltotta őket a jogsértő magatartás további folytatásától is. A bírság összegének megállapításakor a Digitania Zrt-vel kapcsolatban súlyosbító körülményként merült fel, hogy a versenyhatóság korábban hasonló magatartás miatt már elmarasztalta a vállalkozást, amely ennek ellenére megtévesztő kommunikációs tevékenységét hosszú időn át, széles körben folytatta.

A Gold és a Digitania közös szolgáltatása az „SMS magic”, „Flört”, „Randi”, illetve „Randi1” fantázianevű szolgáltatás. A vállalkozások szóban forgó szolgáltatásukat főként bulvárlapokban és hirdetési újságokban népszerűsítették, illetőleg a Viasat televíziós csatornán televíziós reklámok is sugárzásra kerültek. A hirdetésekben vonzó hölgyek fényképei alatt az alábbi szövegek voltak olvashatók: „Házasságban élő nő titkos, egzotikus újdonságokra vágyik. Hivatásos táncosnő szeretné, ha most őt „vinnék táncba”. Szókimondó csajszi a párnacsatát megelőzné egy szócsatával. Huszas éveit taposó vidám, kiegyensúlyozott lány kapcsolatot teremtene. Mindent megteszek egy normális, hozzám illő férfinak! Írj bátran!” A reklámok – a valóságtól eltérően – azt sugallták, hogy a szöveg a képen látott személytől származik, és ténylegesen vele lehet kapcsolatba lépni. A reklámok SMS üzenetek küldésére buzdították a fogyasztókat. Az üzenet ára 240 forint+Áfa volt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek