Presztizs posta, csak azért is vonat

Hogy mennyibe kerül, még nem tudni, de a kormány ismét fel akarja éleszteni a sokszor valóban kihasználatlan, de igen nagy szimbolikus értéket képviselő kispostákat és vasúti szárnyvonalakat.

Ország-világ2010. 06. 12. szombat2010. 06. 12.
Presztizs posta, csak azért is vonat

- A kormány arra törekszik, hogy már az idén nyáron megnyissák a bezárt kispostákat és újra indítsák a megszüntetett személyforgalmat a vasúti mellékvonalakon, amennyiben a vidékfejlesztési elképzelésekhez, a lakosság helyben tartásához, a gazdasági növekedéshez ez szükséges - mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter az MTI-nek.

Ugyan kiemelt cél az állami vagyonnal való hatékony gazdálkodás, de nem ez az egyetlen kritérium, azt felülírhatják a társadalmi igények. A bezárt kisposták és a vasúti mellékvonalak megnyitására vonatkozó javaslatok kidolgozása a nemzeti fejlesztési minisztérium számára a Magyar Posta és a MÁV menedzsmentjének feladata lesz.

A Magyar Posta Zrt. évekkel ezelőtt indította el a modernizációs programját, amelynek része volt a postahálózat átalakítása, a kistelepüléseken a posták bezárása, helyükbe mobil postai szolgáltatás bevezetése.

Jelenleg 946 településen működik mobil posta szolgáltatás a postahivatal helyett. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 2007 márciusában a MÁV 14 mellékvonalán megszüntette meg a személyszállítást szolgáltatóváltás címén, és további 5 vasúti mellékvonalon a vonatpótló buszos közlekedést kiváltotta a menetrend szerinti Volán-járatokkal.

Legutóbb a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) 2009-ben már nem rendelt személyszállítási közszolgáltatást a 2009. december 13-án életbe lépett 2010. évi új vasúti menetrendben 24 mellékvonalra. Az intézkedések több helyen jelentős tiltakozást váltottak ki.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek