Az Aldi mellett más láncokat s büntethet a Versenyhivatal!

Tegnap kapott 15 milliós bírságával az Aldi vélhetően nem marad egyedül az elmaraszt cégek sorában. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ugyanis a Sparral, az Auchannal szemben is vizsgálatot folytat annak megállapítására, hogy jogosan használtak-e a „magyar” elnevezést.

Ország-világO. Horváth György2011. 10. 27. csütörtök2011. 10. 27.

Kép: auchan áruház hipermerket budaörs eladás vétel vevő magyar termék élelmiszer beszállító birsalma 2009 10 15 Fotó: Kállai Márton

Az Aldi mellett más láncokat s büntethet a Versenyhivatal!
auchan áruház hipermerket budaörs eladás vétel vevő magyar termék élelmiszer beszállító birsalma 2009 10 15 Fotó: Kállai Márton

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a minap zárult vizsgálatában megállapította, hogy az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeit „magyar minőség” felirattal népszerűsítette.

A GVH szerint az Aldi több száz általa forgalmazott élelmiszert reklámozott ilyen felirattal és nemzeti színekkel. A hatóság álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Ez nem állt fenn az Aldi esetében. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási/származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki. A GVH megállapította, hogy önmagában az, hogy egy külföldön gyártott fogyasztási cikk hagyományos magyar márkanévvel kerül forgalomba, nem teszi a csomagolásán külföldi származási hellyel megjelölt árut magyar termékké. A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.

A Gazdasági Versenyhivatal hasonló okok miatt vizsgálódik a Sparnál és az Auchannál is. Az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. reklámkiadványában népi motívumokkal együtt -Auchan Hungarikum- szlogennel jelentek meg termékek. A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. szintén a reklámkiadványaiban úgy hirdetett meg -magyar termékként- termékeket, hogy azok származási helye valószínűsíthetően nem Magyarország.

Tavaly egy esetben a Hansa-Kontakt Kft. esetében állapították meg, hogy a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a Szerencsi Party étbevonót és a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping teavajat -magyar termék- felirattal és nemzeti zászlóval hirdette, miközben a termékek származási helye nem Magyarország.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek