Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egymást érik a halálos balesetek a jó száz éve épült főút Miskolc és a határváros, Sátoraljaújhely közötti szakaszán. A nyolcvan kilométeres útszakasz ma életveszélyes: az autósok „kátyúkkal teli túlélő pályaként” emlegetik – aki félti az életét, kocsiját, kerülje el.
Kép: Katyu 2006.01.14. foto: Nemeth Andras Peter
Zemplén és a Bodrogköz települési vezetői, országgyűlési képviselője, valamint a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei közgyűlés elnöke idén bekeményítettek. Levelekben, demonstrációkban, petíciókban és parlamenti felszólalásokban kértek sürgős intézkedést a megye, sőt állítólag az ország legrosszabb állapotú főútjának teljes felújítására.
– A Magyar Közút kátyúzása ilyen öreg útnál annyit ér, hogy amit tavasztól őszig befoldoznak, gyorsan tönkremegy – mondta Aros János, Sárospatak polgármestere. – A kistérség polgármestereivel 32 ezer ember nevében írtunk a cégnek, és korrektül válaszoltak. Az út négysávossá szélesítése és teljes felújítása, ami indokolt a Sátoraljaújhelyen végzett forgalomszámlálás adatai szerint, nem az ő kompetenciájuk. A főút állami tulajdon, az ilyen programok a szaktárcához tartoznak. Akkor Szamosvölgyi Péter újhelyi polgármesterrel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőjének írtunk. Két nap alatt 13 563 jármű ment át a zempléni városon, rengeteg kamion, és mintegy 1800 nyerges vontató: utóbbiak okozzák a legtöbb kárt. Ekkora terhelésnél tényleg nincs értelme a foldozgatásnak. Nálunk ezt még „megdobja” a Bodrogközből érkező tranzit- és személyforgalom is, így évente 3 millió járművel számolhatunk. Vagyis nemcsak szélesítésre, felújításra, hanem forgalomkorlátozásra is szükség van a Sárospatak–Cigánd szakaszon. Mert hiába tárgyalok én egy befektetővel, mire ideér, leizzadva mondja: „Uram! Akkor szóljon, ha hajózni lehet az utakon, addig nincs miről beszélni!”
Sátoraljaújhely polgármestere, Szamosvölgyi Péter türelmetlen típus, ám mióta a megyei közgyűlés elnöke, Mengyi Roland pár hete megkérdezte a miniszterelnöktől: mikor várható a 37-es – és általában Tokaj-Hegyalja útjai – felújítása, a választól nyugodtabb lett. Mert az inkább utasítás volt a szaktárcához: mérjék fel a helyzetet, s ha jogos, kezdjenek mielőbb munkához.
– Most ott tartunk, hogy befejezik a legkritikusabb szakaszok megerősítését nagy teherbírású aszfalt kopóréteggel. Már tervezik az útszélesítést, a teljes útfelújítást 2015-ben kezdenék, és 2020-ig befejeznék. Nemrég egy konferencia volt nálunk a határokon átkelő utakról, ahol elmondtam: legyen akármennyi sávos az út, nekünk az a fontos, hogy itt kezdjék, és haladjanak Miskolc felé, ne fordítva! Mert az átmenő óriási kamionforgalom elviselhetetlen. Ez a sorrend méltóbb a világörökségi Tokaj-Hegyaljához is. Határátkelőként az ország kapuja vagyunk, nem mindegy a tapasztalat a befektetők számára sem.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu