Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Jóformán meg sem száradtak a bélyegzők azokon a dokumentumokon, amelyek alapján az idei év első napjától a megyei Volán-társaságokat regionálisakká tömörítették, máris újabb akciók vannak a láthatáron.
Kép: Öskü, 2012. március 23. A 3000 lóerős V43 sorozatú villanymozdony mindössze kétkocsis személyvonattal halad Hajmáskér és Öskü között, a Veszprém-Székesfehérvár vasútvonalon. A MÁV 2012 áprilisától számos vasútvonalon jelentősen ritkítja járatait. Többek között a Győr-Veszprém és a Komárom-Székesfehérvár vasútvonal forgalom minimálisra, napi két személyvonatpárra korlátozódik, a Székesfehérvár-Porpác fővonalon pedig a személyvonatok számát csökkentik. Felvételünk 2012. március 22-én készült. MTI Fotó: Máthé Zoltán, Fotó: Máthé Zoltán
Létszámhiány miatt hamarosan leállhatnak a buszok – állítja közleményében a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSz). A közlekedési ágazat különböző szereplői azonos gondokkal küzdenek: létszámhiány tapasztalható a vasutasok, a teherfuvarozók és a buszsofőrök körében egyaránt. A Vasutasok Szakszervezete az (szakmából való) elvándorlásra panaszkodik, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete pedig mintegy 6500 sofőr hiányára hívta fel a figyelmet.
A KKSz nem sokkal azután jelentkezett közleménnyel, hogy a kormány kilátásba helyezte: újabb átszervezés keretében a Volán-egységeket összevonják a MÁV-val. A szakszervezet határozottan tiltakozik ellene.
De miről is szólna az összevonás? A cél az lenne, hogy bárki tervezhetően és értelmezhető menetidő mellett utazhasson bármely két magyar település között, és ehhez egy kombinált,buszos és vonatos szolgáltatást kapjon. Jelenleg ez általában több cégen keresztül kivitelezhető – például két Volánnal meg egy MÁV-val utazunk A-ból B-be. Ami nekünk, utasoknak akár mindegy is lehetne – de azért gondolkozzunk el ezen: ha a két vállalat járművei egymással nem versengve, hanem összehangolva közlekednének, talán több forrás maradna eszközpark- és bérfejlesztésre.
Talán igen, talán nem. A KKSz szerint ezerkétszáz új buszra van szüksége a Volán-egységeknek, meg a sofőrutánpótlás kiképzésére. Aki szokott vonatozni az országban, az tudja: temérdek pénzt el lehetne költeni a vasútra is. Holott – ha pontos a számolás – minden honi aktívan dolgozó embernek majd’ évi ötvenezer forintjába kerül a fenntartása. Ha utazik is vasúton, akkor még többe...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu