Óriási forgalom lesz ott! A lakók máris szenvednek, falat akarnak

LASSAN NÉGY ÉVE, hogy átadták az M85-ös autóút Enesét elkerülő szakaszát Győr-Moson-Sopron megyében, s a pályatest környékén élők azóta panaszkodnak a megnövekedett zajra – merthogy fal, amely megvédené őket ettől, nem készült.

Ország-világHardi Péter2015. 08. 25. kedd2015. 08. 25.

Kép: Enese, 2015. május 18. Munkások az M85-ös autóút épülő Győr és Enese közötti szakaszán 2015. május 18-án. Kara Ákos fideszes országgyűlési képviselő, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára bejelentette, hogy június közepére elkészül az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Győr és Enese közötti, mintegy 6,8 kilométer hosszú szakasza. MTI Fotó: Krizsán Csaba, Fotó: Krizsán Csaba

Óriási forgalom lesz ott! A lakók máris szenvednek, falat akarnak
Enese, 2015. május 18. Munkások az M85-ös autóút épülő Győr és Enese közötti szakaszán 2015. május 18-án. Kara Ákos fideszes országgyűlési képviselő, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára bejelentette, hogy június közepére elkészül az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Győr és Enese közötti, mintegy 6,8 kilométer hosszú szakasza. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Fotó: Krizsán Csaba

A zajterhelést az önkormányzat noszogatására a következő év, vagyis 2012 elején megállapították, ám az akkor mért értékek éppenséggel nem haladták meg a kritikus határt, tudtuk meg Mesterházy József polgármestertől. Mindez azonban a két legközelebbi – 100-110 méterre álló – ház lakóit nem vigasztalta.

A helyzet a forgalom növekedésével azóta csak romlott, ezért a polgármesteri hivatal kérésére augusztus elején, több napon keresztül ismét mérték a forgalom által keltett zaj nagyságát. Az eredmény ezekben a napokban jut el az önkormányzathoz. Ha megállapítják a határérték túllépését, akkor a zajvédő fal a legkritikusabb részeken megépül – hasonlóan a szomszédos Kónyához. Ha nem, akkor a polgármester minden bizonnyal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez fordul, s kéri annak a problémának az orvoslását, amelytől az 1800 lelkes településnek az autóút közelében élő lakói önhibájukon kívül szenvednek.

Jó esetben tehát az úthoz legközelebb lakók zajterhelése enyhül, de azoké, akik attól 300-350 méterre laknak, bizonyosan nem. Pedig az M85-M86-os autóút teljes szakaszának elkészülte után az országban az egyik legnagyobb forgalom errefelé várható. Enyhíthetne a gondon az is, ha a köztes területet beerdősítenék. Kérdés azonban, hogy ki fizeti a révészt. Ha az önkormányzat meg is venné a területet, a több ezer csemete megvásárlása, elültetése, az ültetvény gondozása nem kis összegbe kerülne.

Az sem elképzelhetetlen, hogy ehhez a hivatal az eneseiek önkéntes segítő munkáját kéri majd – vetítette előre az egyik lehetséges megoldást Mesterházy József polgármester.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek