Vasárnap esténként a Dunán - Könnyedén és szellemesen. Jegyzet 'Az én képernyőm' rovatban

Színház a színházban – általában beválik. A néző is kíváncsi a kulisszatitkokra. Nem kell hozzá túl nagy sztori, elég, ha van egy kellemes történet. Esetünkben: az érett, kiváló színésznő hogyan radírozza le szakmailag ifjú vetélytársát, s egyúttal megpróbálja visszaszerezni tőle a férjét. Ismerős a felállás a Maugham regényéből készült Csodálatos vagy, Júlia című filmből, ha nem is pont ugyanaz. De ez mindig hálás téma, s nem is kell mondanom, hogy a néző kinek szurkol.

Ország-világUjlaki Ágnes2016. 01. 24. vasárnap2016. 01. 24.
Vasárnap esténként a Dunán - Könnyedén és szellemesen. Jegyzet 'Az én képernyőm' rovatban

Könnyed, humoros, nagyon kellemes minisorozat megy a Duna Tévén Csak színház és más semmi címmel. A cím utalás a forgatókönyvírók – Divinyi Réka és Goda Krisztina – korábbi sikeres filmjére, a Csak szex és más semmi címűre. Most is remek munkát végeztek: fordulatos, nem szokványos, mégis könnyen emészthető a történet, szellemesek a párbeszédek, jók a karakterek. A színházi emberek impulzív, néha szélsőséges, néha különc karaktereit kellő iróniával, de nem túlzásokba esve ábrázolják. S mint mindig, jó a szereplőválasztás. Schell Judit és Csányi Sándor most is remek párt és expárt hoznak. A szép, okos, bosszúszomjas negyvenes dívát Schell Judit alakítja finom humorral. Csányi Sándor a lelépett férj, a kezdő színésznőcskébe belepistult rendező. Vonzó és humoros a hiú, középkorú férfi szerepében, aki elhiszi, hogy a színésznőpalánta kizárólag önmagáért szereti és világért sem a kiugrási lehetőségért. (Nem mintha a negyvenéves Csányi Sándor nem tarolná le az összes fiatal férfiszereplőt.) Másik pár az okos, csinos, kissé fanyar dramaturg (a ritkábban látott, remek Szávai Viktória) és férje, a színházigazgató (Szervét Tibor). Ez a főszereplőnégyes minden pillanatban kiváló. És jók a fiatalok is, első helyen a nagyon tehetséges Lovas Rozi, a hebrencs öltöztetőnő szerepében, és a többiek is. Az is jó, hogy egy valódi színházban – a pesti Tháliában – forgattak, s nem díszletben. Bár a rendezők – Miklauzic Bence és Nagypál Orsi – csak fele nő, de a filmsorozatot nők írták, így talán nem véletlen, hogy a történetben bizony szívügyekben a nők az okosabbak, rafináltabbak, józanabbak (netán az életben is?). Úgyhogy, legalábbis az első részek alapján, ez egy női film. Ami cseppet sem baj.

A filmbéli társulat tehát készül a színdarab bemutatójára. Ahogy az olvasópróbától eljutunk majd a bemutatóig, úgy derül ki, hogy vissza tudja-e szerezni Alinda a férjét, hogy mi lesz a dramaturg Petra és a fiatal restaurátor flörtjéből, hogy megszabadul-e az aranyos öltöztetőlány a csibész fiújától, vagy éppenséggel megjavul-e az utóbbi. S közben rengeteg színházi és női intrika, valódi és megjátszott érzelmek, csinos nők, jóképű pasik, humoros helyzetek és sziporkázó párbeszédek. Ez az, amit várhatunk a hatrészes sorozattól: az igényes szórakozást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek