Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Drámai helyzettel indul a tavasszal elhunyt Kamondi Zoltán utolsó filmje, a Halj már meg. Az özvegy (Kováts Adél) vonatra ül, hogy felkeresse az előző nap meghalt mozdonyvezető férje (Cserhalmi György) évtizedes szeretőjét (Ónodi Eszter).
A vidéki panellakás kivagyi világa nemcsak azt a titkot rejti, hogy a néhai férj kettős életet élt, hanem azt is, hogy a mozdonyvezetői fizetésből hogyan telhetett mindenre. Két világ csap össze: a finom, újlipótvárosi építésznőé és a nála jó tíz évvel fiatalabb, közönséges, de vérbő szeretőé.
A dráma mellett hamarosan kibontakozik a fekete humorral átszőtt krimiszál: Hegedűs D. Géza lepukkant műkincstolvaja a legjobb férfiszerep a filmben. A történetmesélés időnként bepillantást enged a múltba, szó szerint megelevenednek a régi történetek, életre kel az elhunyt őskommunista édesanya is, akit Csákányi Eszter alakít. Viszont a színészek a mai arcukkal játsszák harminc évvel ezelőtti figurájukat, ami furcsa, miközben érdekes is. A Márton László novelláján alapuló történet elég bonyolult, vagy hat dramaturg működött közre, de dicséretükre legyen mondva, sikerült kikerekíteni az idősíkokkal jól variáló sztorit.
Törőcsik Mari tíz mondata vagy Kulka János egy perce ugyanolyan emlékezetes, mint a két főszereplőnő harca. A film műfaját nehéz lenne meghatározni. Legyen, mondjuk, lelkizős abszurd akciófilm? Hát, pont ilyen fura!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu