Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Európának össze kell fognia érdekei védelmében – ezt mondta Sigmar Gabriel német alkancellár a ZDF országos köztelevíziónak adott interjújában. Eléggé elcsépeltté, közhelyessé vált ez a mondat, rengetegszer mondták már el uniós politikusok (ahogyan az ellenkezőjét is, de ez most nem számít).
Kép: TO GO WITH AFP STORY A Volkswagen's worker walks outside the automobile factory in Puebla, 200 km from Mexico City, on January 18, 2009. The German auto maker announced a three-day technical stoppage of its production at the plant in Puebla, starting this Monday, while employees agreed to receive the equivalent of half-a-day salary until Thursday. The carmaking industry across the world has been hammered by the international economic downturn. AFP PHOTO/Jose Castańares / AFP PHOTO / Jose Castańares, Fotó: JOSE CASTANARES
Össze kell fogni, és ha az új amerikai elnök kereskedelmi háborút akarna indítani Kína, Németország és az Európai Unió ellen, úgy egy Ázsia és Kína felé irányuló gazdasági stratégiát kell alkalmazni. Fel kell készülni, hogy kemény menet lesz – tette hozzá az alkancellár.
Gabriel szerint Donald Trump „rendkívül komolyan vette” a beiktatási beszédében mondottakat, ami azt jelenti, hogy tettekre fogja váltani a kereskedelmi és más ügyekben tett ígéreteit. Például azt, amely szerint 35 százalékos adót vetne ki a Mexikóban gyártott, de az USA-ban forgalmazott gépjárművekre.
A BMW-nek két gyára is van az országban – egy autó- és egy motorbicikligyár –, a Daimlernek (azaz a Mercedesnek) pedig négy, és persze a Volkswagen is itt gyártja az Észak-Amerikának szánt autóit…
– Öntudatosnak kell lennünk. Sem a németeknek, sem az európaiaknak nincs okuk a félelemre vagy arra, hogy csüggedtek legyenek – ezt szintén az alkancellár jelentette ki. Magabiztossága nem légből kapott, hiszen a Német Szövetségi Köztársaságé a világ negyedik vezető gazdasága. Emellett – Kína után – a világ második számú exportőre. A csúcstechnikai termékek világkereskedelmében is kimagasló helyet foglal el, csaknem 18 százalékos részesedéssel. Érthető, hogy komoly gondjaik akadhatnak a derék germánoknak abból, ha bezárul a német gazdaság legnagyobb külpiaca, az Egyesült Államok – a német áruk majd’ tíz százaléka ott köt ki. Ha ez kiesik, azt valóban csak (a gazdagabb) ázsiai országokban tudják pótolni.
S hogy ez nekünk miért fontos? Mert a külkereskedelmünk több mint negyedét Németországgal bonyolítjuk. Ha ők újabb lyukat fúrnak a nadrágszíjra, nekünk is hasonlóan kell tennünk – az nem számít, hogy a miénk eleve szorosabb.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu