Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Rontja az életminőséget, nem lehet tőle pihenni, ráadásul még az ingatlanok értéke is csökken miatta – a reptéri zajszennyezés kérdése továbbra is nehezen megoldható probléma. A környéken lakók szerint elviselhetetlen a légikikötő közelségével járó zajszennyezés. Több megoldási javaslat született, most a főváros együttműködési megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM).
Kép: Ferihegyi repülőtér repülötér airport easyjet sterling wizz Budapest madártávlatból légifotó 2008.04.11. fotó: Németh András Péter
Budapest és Magyarország egyre népszerűbb a turisták körében, ami jót tesz az idegenforgalomnak, a gazdaságnak, és büszkén olvassuk, hogy évről évre egyre többen fordulnak meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Mindennek azonban nem örülnek a környéken lakók, hiszen a légi közlekedéssel szükségszerűen együtt járó zajszennyezés jelentősen rontja az életminőségüket. A kertvárosi övezetben elviselhetetlen a zaj, ez pedig az ott lakók „pihenéshez, egészséges élethez való alkotmányos jogát sérti” – a zajszennyezést már egy, március elején megismert kutatás, mérés is bizonyítja. A helyzet évtizedek óta megoldatlan, de a probléma súlyosbodott az utóbbi években, a megnövekedett idegenforgalom miatt és az 1-es terminál bezárásával.
Nemrég még az a megoldási javaslat is felvetődött, hogy a fapados járatokat költöztessék Kecskemétre (ez egyébként egyáltalán nem szokatlan megoldás, több európai főváros szervezte ki az olcsóbb légitársaságok kikötőjét a várostól egy-másfél órányi autóútra), végül e terv lekerült az asztalról.
Most a főpolgármesteri hivatal és az ITM együttműködési megállapodást kötött a reptérrel összefüggő éjszakai zajcsökkentésről. Palkovics László miniszter és Tarlós István főpolgármester egyetért, az éjszakai zajártalmakat csökkenteni kell, az életminőséget pedig így javítani a repülés által érintettek körében. Ennek érdekében intézkednek: szigorítják a légi közlekedés zajterhelésre vonatkozó szabályokat, hogy a mélyalvási időszakban megszüntethetők legyenek a repülések Budapest felett, valamint támogatják a hátszeles leszállásokra vonatkozó ötcsomós korlátozás felülvizsgálatát. A repülési engedély megsértőire kivethető szankcionálás lehetőségeit pedig felülvizsgálják, ahogy a zajszintmérést is, amit a reptértől független Közlekedéstudományi Intézet fog elvégezni. A témában felvetődő kérdéseket egy légi közlekedési munkacsoporton belül kell megvitatni.
NÉMETH ANDRÁS PÉTER FELVÉTELE
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu