Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egyre kevesebb tartós fogyasztási cikket vásárolunk – derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb elemzéséből.
A tartós fogyasztási cikkek forgalma tavaly csaknem 330 milliárd forintra rúgott, ami 17,5%-os visszaesést jelent az előző évhez képest. E piac négy fő szektora – szórakoztató elektronika, fotó, háztartási kis- és nagygépek – közül egyedül a fotószektor mutatott fel növekedést (25,9%-kal), köszönhetően a digitális fényképezőgépek és a digitális fotókeretek jelentősebb eladásainak. Az előző évhez képest 8,5%-kal kevesebb nagy értékű háztartási eszközt vásároltak és 5,2%-kal mérséklődött a háztartási kisgépek kereslete.
Az IT szektor – a hordozható számítógépek (notebookok) eladásának dinamikusan növekedése ellenére – 18,8%-kal esett vissza.
Több fogyott viszont síkképernyős televízióból (LCD, Plasma), digitális műholdvevő egységből, MP4 lejátszóból, autós navigációból, hajformázóból, konyhai robotgépből és vízforralóból. Az erőteljes árcsökkenések miatt azonban az autós navigációk és az MP4 lejátszók piaca értékben csökkenő tendenciát mutat.
A tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet már 2007 vége felé megtorpant, a decemberi forgalom nem érte el a 2006. évit, a tavalyi karácsonyi időszak forgalma pedig 15,2%-kal maradt el 2007-es eredményektől.
A kereskedelem koncentrációja is folytatódott. Egyes multinacionális láncok további üzleteket nyitottak, ugyanakkor a tavalyi év folyamán fokozatosan megszűnt több, elektronikai termékeket forgalmazó hálózat – írja a piackutató cég.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu