Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az átlag magyar most veszi meg éves pezsgőmennyiségének második felét. Az ital fogyasztása kimondottan az új évi koccintáshoz kötődik. Egyébiránt egyre hűtlenebbek vagyunk e buborékos borhoz.
A fogyasztók továbbra is az év utolsó hónapjában veszik meg az éves vásárolt pezsgőmennyiség felét, a virsli azonban az ünnepek elteltével is kedvelt élelmiszernek számít – összegzi a GfK Hungária minapi elemzése.
A pezsgőfogyasztás hazánkban kifejezetten szezonális jellegű, elsősorban a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik. Sokan évente csak egyszer, az év végén vásárolnak pezsgőt otthoni fogyasztásra, hiszen szilveszterkor szinte mindenki iszik pezsgőt. A nagy átlag sem húz bele jobban év közben: csupán 2-3 üveget vásárolunk a szezonon kívüli időszakban.
Így, vagy úgy, 2003 óta csökken a pezsgőzők száma: akkoriban a lakosság valamivel több mint fele ivott, tavaly már csak a háztartások 45 százaléka vásárolt. Ebben szerepet játszhat a pezsgő és habzóborok átlagárának emelkedése is, mivel a fogyasztás visszaesés ellenére tavly 2006-hoz képest növekedett a forgalom forintban kifejezett mértéke.
Ebben a hipermarketek szerepe meghatározó, és a szupermarketekkel együtt egyre jelentősebb a pezsgő és habzó borok kiskereskedelmi értékesítésében, míg 2007-ben a magánszemélyek számára is értékesítő nagykereskedők szerepe csökkent. Minden ötödik üveget továbbra is diszkontokban szerzünk be.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu