Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Habár a legtöbb ország igyekszik megfelelni a kiszabott kvótáknak, s 2020-ig 10 százalékra növelni a bioüzemanyaggal felhasználását a közlekedésben, kiderült, hogy talán mégsem ez lesz az üdvözítő megoldás a klímaváltozásra.
A legtöbb európai ország – közöttük hazánk is – igyekszik megfelelni az Európai Unió által előírt normáknak, s az autókhoz használt bioetanol arányát a kívánt mértékre növelni. Hazánkban eddig csak a 2020-ig elérendő üvegházhatású gáz kibocsátásának csökkentéséről szóló törvény kerül elfogadásra – szemben a korábbi téves híresztelésekkel, miszerint december elejétől a hazai üzemanyag-forgalomban 6 százalékra nő a növényi eredetű energiahordozók aránya, 2020-ig pedig el kell érni a tízszázalékos részesedést. Erről azonban egyelőre még nem született törvény.
A Nuffield Bioetikai Tanács által készített tanulmány szerint azonban ez a cél már most a visszájára sül el, mivel a bioüzemanyagok előállításához szükséges termőföld az élelmiszerektől veszi el a helyet, így azok drágulásához vezetett. A fejlődő országokban termelt bioüzemanyagok kapcsán pedig emberjogi kérdések adnak okot a vitákra. Jelenleg Angliában az autók 3 százaléka működik bioetanollal, aminek azonban mindössze az egyharmada származik „etikailag megbízható forrásból”. A legnagyobb probléma mégiscsak az lehet, hogy hiába próbálták ezeket az anyagokat környezetbarát színben feltüntetni, a kétes forrásból származó alapanyagok előállítása nem segíti az üvegházhatású gázok mennyiségének csökkentését.
A Nuffield tanulmánya szerint a kötelező minőség-bizonyítvány jelentheti megoldást arra, hogy az Európába importált üzemanyagokról bebizonyosodjon, valóban fenntartható módon kerültek-e előállításra. Ellenkező esetben a vállalt kvóták komoly etikai és élelmezési problémákat vethetnek fel.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu