Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az online közösségi portálok előretörésével új lehetőségeket ismertek fel a munkaadók és -közvetítők. A HR-szakembereknek csaknem a fele ellenőrzi az állásra jelentkezők online profilját, mielőtt a felvételéről döntene.
A Microsoft megbízásából három európai országban – Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban – készült kutatás eredményei szerint az európai HR-szakemberek 43 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állásra jelentkezők online reputációját, mielőtt a felvételéről döntene. Leginkább az internetes keresőket, a közösségi portálokat, a személyes weblapokat és a blogokat nézik át, hogy mind több információt tudjanak meg a leendő alkalmazottakról – tudtuk meg az ELTE-TáTK hírleveléből.
A német munkaadók 59, a britek 47, a franciák 23 százaléka használja fel az interneten elérhető információkat az álláshelyre jelentkezők értékeléséhez. Ezek az arányok magasak ugyan, de még így is elmaradnak az Egyesült Államok HR-szakemberei körében mért 79 százalékos értéktől.
A megkérdezett európai cégek munkaerő-felvételért felelős munkatársainak 23 százaléka utasított már el jelentkezőt az online leellenőrzést követően. Ez az arány a brit szakemberek körében 41, Németországban 16, Franciaországban 14 százalékos. Európa megint csak messze elmarad az amerikai szinttől, ahol a HR-es munkatársak 70 százaléka kosarazott ki potenciális jelentkezőt az internen talált információk alapján.
A szakemberek az elutasítás okai között említették, ha a jelentkező a munkaadó számára nem elfogadható üzenetet, kommentárt tett közzé valamely internetes felületen, vagy az önmagáról feltöltött fotói, videói a cég számára kevésbé vonzó életvitelre és magatartásra utaltak.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu