Vigyázzon, az állása múlhat rajta!

Az online közösségi portálok előretörésével új lehetőségeket ismertek fel a munkaadók és -közvetítők. A HR-szakembereknek csaknem a fele ellenőrzi az állásra jelentkezők online profilját, mielőtt a felvételéről döntene.

BulvárKovács Réka2010. 02. 08. hétfő2010. 02. 08.
Vigyázzon, az állása múlhat rajta!

A Microsoft megbízásából három európai országban – Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban – készült kutatás eredményei szerint az európai HR-szakemberek 43 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állásra jelentkezők online reputációját, mielőtt a felvételéről döntene. Leginkább az internetes keresőket, a közösségi portálokat, a személyes weblapokat és a blogokat nézik át, hogy mind több információt tudjanak meg a leendő alkalmazottakról – tudtuk meg az ELTE-TáTK hírleveléből.

A német munkaadók 59, a britek 47, a franciák 23 százaléka használja fel az interneten elérhető információkat az álláshelyre jelentkezők értékeléséhez. Ezek az arányok magasak ugyan, de még így is elmaradnak az Egyesült Államok HR-szakemberei körében mért 79 százalékos értéktől.

A megkérdezett európai cégek munkaerő-felvételért felelős munkatársainak 23 százaléka utasított már el jelentkezőt az online leellenőrzést követően. Ez az arány a brit szakemberek körében 41, Németországban 16, Franciaországban 14 százalékos. Európa megint csak messze elmarad az amerikai szinttől, ahol a HR-es munkatársak 70 százaléka kosarazott ki potenciális jelentkezőt az internen talált információk alapján.

A szakemberek az elutasítás okai között említették, ha a jelentkező a munkaadó számára nem elfogadható üzenetet, kommentárt tett közzé valamely internetes felületen, vagy az önmagáról feltöltött fotói, videói a cég számára kevésbé vonzó életvitelre és magatartásra utaltak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek