Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Csaknem egy éve van a piacon, mégsem untam még meg a formáját. Ha egy kicsit megbicsaklott volna a német mérnökök keze, akár a mostani 3-as BMW is nézhetett volna így ki, annyira rendben van a karosszéria. Most azt is elárulom, milyet ne vegyenek belőle.
Ahogyan az új generációs Opelek, úgy a GM koreai márkája, az európai Chevrolet is kvantumugrást hajtott végre dizájnban és minőségérzetben, behozva ezzel a vezető német és japán gyártókat. E fejlődés remek példája a Cruze, amely így kezd komoly tényezővé válni a kompakt szedánok között.
Elölről kicsit agresszív a forma, oldalt szépen ívelt lemezek határolják. Hátul már kifogyott az erő a dizájnerekből, ámbár rendben van azért, ha nem is olyan egyedi, mint az orr. Az osztott hűtőrács itt nem nevetséges, mint az Aveo-nál, sőt kimondottan jól néz ki. A Cruze az utolsó csavarig új, General Motors termék, azon kívül, hogy Dél-Koreában készül nyomokban sem emlékeztet semmi a Lacettire vagy a korábbi Daewoo modellekre.
S milyen jó, hogy így van! Az elődökhöz képest lyan minőségi ugrás történt a beltérben, mintha egy sárkányrepülőből a Discovery űrsiklóba szállnánk át. Finom anyagok, modern formák – s a kedvencem: az amerikai stílusú, világoskéken derengő műszerfal-háttérvilágítás. Elöl kellemes ülni, széles tartományban állítható az ülés. A kormány is „négydimenziós”, a bajuszkapcsolóról meglepően sok funkció állítgatható a fedélzeti computeren. A csomagtartó 450 literes, tehát kellőképpen nagy, de a rakodónyílás a szedán forma miatt szűk, így nem túl praktikus. Apróság, de zavaró: az országúti fényszóró fél másodperces késéssel villan csak fel.
Az 1.8-as motor ezzel az automata váltóval a létező legrosszabb kombináció. Nem igazán megy, lassan vált, s ehhez képest rettenetesen sokat fogyaszt. Miért választ az ember automatát? Hogy a városban, a dugókban ne kelljen váltogatni, a kuplungot percekig kinyomva tartani – tehát nyugodtabban és kényelmesebben vezethessünk. Ezt a tesztautó is tudta, csakhogy ilyenkor a 12 litert is elérheti a fogyasztás, ami a mai, minimum 340 forintos benzinárnál meglehetősen fájdalmas dolog. A sofőr a kényelem ellenére sem képes relaxálni vezetés közben, mivel folyton arra gondol, hogy mennyit kell majd a benzinkúton kicsengetnie... Sajnos, ezen az sem segít, hogy kézzel is kapcsolható a sebváltó, mert ettől még nem csökken az étvágya. Országúton viszont fordul a kocka: 100-as tempónál csendesen suhanva, úgy 8 liter körül is beéri.
A futómű dicséretet érdemel, nem bizonytalankodik magasabb sebességnél sem, a sportos kanyargásban is partner. Menni, utazni kényelmesen lehet vele, a jelvény nélkül meg nem mondanánk, hogy koreai autóban ülünk.
A Cruze remek autó lenne, de nem ezzel a váltóval és motorral. Ha szigorúan országúton használjuk, akkor elmegy, de úgy meg minek az automata váltó? A tesztelt modell ára 5 millió forint, ezzel a felszereltséggel nem mondható soknak.
Minden negatívum ellenére, a tesztelt váltiozatnak nem sikerült elvennie a kedvemet a Cruze-tól, mert a kisebbik, 1.6-os benzines nagyon jó választás. Az ára is kedvező: most akciósan 3,3 millióról indul, amit még a legendásan olcsó Renault Fluence sem überol (szintén akciósan 3,6 millió). A Chevrolet Cruze adu ásza az ár és a hozzá kapcsolt, nagyon is szerethető minőség. Csak automatát ne vegyenek!
Bármelyik fotóra kattitntva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu