Vásárlás a nappaliból és az irodából

Az internet segítségével otthonról vagy az irodából kényelmesen vásárolni egyre népszerűbb hazánkban is. Egy friss felmérésből kiderült, hogy a foci VB nemcsak a sörforgalmat, hanem az internetes vásárlások számát is jelentősen megnöveli.

Család-otthonSzabó Enikő2010. 06. 15. kedd2010. 06. 15.
Vásárlás a nappaliból és az irodából

Az arukereso.hu felmérése szerint az internetes vásárlók tudatosan készülnek a nyárra. Akik a következő három hónapban műszaki cikkek beszerzését tervezik, azok közül minden tizedik a foci VB előtti, kedvező akciókkal kecsegtető időszakra időzítette a vásárlását.

„A nyári hónapokban az érintőképernyős mobiltelefonok, LCD tévék, hordozható DVD lejátszók forgalmának jelentős emelkedésére számítunk. A vásárlók 55 százaléka 50 ezer forint felett tervez költeni nyári műszaki cikkekre. Felmérésünk szerint a vásrlók kétharmada gondolja úgy, hogy a minőség a legfontosabb a vásárláskor, de a konkrét beszerzésnél már az ár lesz a meghatározó” – mondta Rácz István, az arukereso.hu Kft. marketing igazgatója.

A forróságban nemcsak a focira, hanem a kertészkedésre is hajlandóak vagyunk többet áldozni. Június és augusztus között a fűkasza kereslete megkétszereződik, s háromszor annyian vásárolnak sövényvágót, mint az év többi részében.

A hőségre már rutinosan készülünk: ebben az időszakban megduplázódik a légkondicionálók kereslete. A legnépszerűbb sporteszköz pedig a bicikli. Drótszamarat nyáron 25 százalékkal többen keresnek, mint egyéb időszakokban.

Érdekes, hogy minél magasabb az ár, annál férfiasabb a döntés: a felmérés alapján ugyanis kiderült, hogy a vásárlásra költött összeg emelkedésével a nők befolyása csökken. Míg egy MP3 lejátszó megvásárlását a hölgyek határozzák el, addig a 100 ezer forint feletti LCD tévé beszerzésénél jellemzően a férfiak mondják ki a döntő szót.

A felmérés vizsgálta több ország várható nyári eladási trendjeit is. Míg mi magyarok leginkább a nyaralással és a foci VB-vel vagyunk elfoglalva, addig keleti szomszédaink már készülnek az iskolaévre.

Romániában a tanfelszerelések kereslete nyáron megháromszorozódik. A strandolásról azért ők sem feledkeznek meg: fürdőruhából például négyszer több fogy, mint egyébként.

Bulgáriában a magyarokhoz hasonlóan megugrik a légkondicionálók kereslete, azonban a bolgárok nem csak a hűs levegőre, hanem a makulátlan lábakra is igényesek: itt többek közt az epilátorok forgalma ugrik meg látványosan.

A törökök nyáron is figyelnek a tisztaságra, hiszen náluk a légkondicionálók mellett a porszívók és a mosogatógépek kereslete is érzékelhetően megnő. A téli összebújások pedig most hozzák meg gyümölcsüket: ilyentájt fogy a legtöbb babakocsi is...

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek