Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nyolc évig húzta a Citroën C3 első generációja, pedig nem volt kiemelkedően jó semmiben, a megbízhatóságának sem lehetett szobrot emelni. Mennyivel tud többet az új?
Mostanában szinte egyforma az összes autógyár terméke. Az avatatlan szem nem képes megkülönböztetni a Peugeot-t az Opeltől, az Audit a BMW-től. Kicsit más alakú lámpa, máshogyan ívelt motorház – s ezzel ki is merült a variációk tárháza. A végletekig csiszolták már a formákat, az ideális íveket – egyre jobban hiányzik az egyéniség, az unikum, amikor az autó olyat ad,i amit a másik nem.
Nos, az új Citroën C3 pedig ilyen. Különlegessége a Zenith szélvédőcsomagnak hívott monumentális üvegfelület, amely egészen új élménnyé varázsolja a legátlagosabb utat is. Tulajdonképpen olyan, mintha levennénk az évtizedek óta hordott baseballsapkát a fejünkről, s így újra a szemünk elé tárul az égbolt. De esőben is izgalmas, mikor amolyan Jurassic Park-szerűen kopog az eső a tetőn. Persze, a szélvédő felső harmada komoly hővédő üvegezést kapott, s ha ez sem volna elég, behúzhatjuk a kárpitozott árnyékolót. A dolog hátránya, hogy sminktükör nincs és használható lámpa sem, így este nehéz megtalálni a lakáskulcsot meg miegymást – jópofa ötlet lett volna egy beépített zseblámpa az első ülésekhez. Lényeg a lényeg: a százezerért kínált nyújtott szélvédőt vétek nem megvenni a kis Citroënhez.
De komolyabb lett a forma is, már jóval kevésbé nőies a C3, inkább uniszex kisautó, nem érzi benne kellemetlenül magát a férfiember. A szabályosan gömbölyödő hátsó azért még megvan, de nem bántja a szemet, az orr-rész pedig kimondottan kellemes. S nagy is: ezt egészen addig nem vettem észre, míg a parkolóban egy Corsa nem álltam: szinte minden irányban láthatóan termetesebb a kocsi.
Benn is érezni, hogy minden irányban van bőven hely. Különösen tetszik a jobb első ülésnél a kesztyűtartó, amit annyira besüllyesztettek, hogy az „anyós” szinte nyújtott lábbal terpeszkedhet. Ilyenkor is van hátul hely, de azért az már nem fejedelmi, inkább csak hozza a kategória átlagát. Az elmúlt évek francia minőségugrása a C3-at is elérte: igényesség majdnem mindenhol, ahová nyúlunk. Nem tűnik gagyinak az ezüst hatású műszerfalbetét sem. Az ülések pedig extra kényelmesek a hosszított ülőlapot EU-szabvánnyá kéne tenni!
Az 1.4-es benzines motorra egy szavunk sem lehetett az egy hét alatt, igazán jó alternatíva a dízelekkel szemben. Csendes, de a 95 lóerőt bármikor érezhetjük. s ilyenkor a hangja sem rossz. A fogyasztása majdnem elérte a nyolcat, amiért jár egy fekete pont, ugyanis fotósunk tizenéves 1.8-as Vectrája is kevesebbet iszik. A puha ülésekkel és a francia szokásokkal szöges ellentétben áll a keményre hangolt futómű, ami azért időnként rázóssá teszi az utat. A váltó nem valami kiemelkedő, időnként akad, s a rövid kiosztás miatt autópályára nem éppen ideális.
Kellemesen puha autó a C3, olyan extrával, ami egészen különlegessé teszi a mindennapos használatot. Én azért megvásárlás előtt adnék fél-egy évet minden vadonatúj francia modellnek, mert addigra a típushibák már kiderülnek és a gyártáson is sokat finomítanak. Az 1,4-es C3-as a közepes felszereltséggel 3,9 millió forint, ami a kategória felső harmadába esik, de például a Peugeot 207-esnél olcsóbb.
Üde színfolt, enyhe priusszal, nagy reményekkel. Megkockáztatom: nekem kéne.
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu