Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A gazdasági válság hatásairól leginkább negatívan nyilatkoznak a kutatók, azonban elvitathatatlan, hogy a tudatosság növelésében is kulcsszerepet játszott. A válság és az internet előretörésének együtteséből kialakult az új szakértő, a „Fogyasztó 2.0”.
A Cetelem Körkép 2011 kutatás eredményei rávilágítottak, hogy egészen új, tudatosabb időszak köszöntött be a fogyasztási szokások terén. A felmérés szerint a vásárlók sokkal felkészültebben indulnak útnak, s az internetnek köszönhetően pedig egyre többen járnak utána a keresett termék tulajdonságainak, a piacon fellelhető legjobb árának.
Ennek következtében viszont egyre inkább elvárás a kereskedőktől és az áruházaktól, hogy ne csak az akciós árakról tájékoztassanak, s az eladói stratégiáknak sokkal inkább a személyes, őszinte kapcsolaton kell alapulniuk, meg kell adni a fogyasztók számára a személyes vásárlás élményét. Ez az, amivel felvehetik a versenyt az online eladótérrel.
A kutatásból az is kiderült, hogy Európán belül fontos eltérések mutatkoznak a fogyasztási szokásokat illetően. Míg a nyugat-európai országok lakosai egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a megtakarításokra, addig Közép-Kelet-Európa – közöttük hazánk is – jóval pesszimistábban tekint a jövőbe, s talán ennek következtében inkább a fogyasztásba menekül.
Az előrejelzések szerint hazánkban a lakosság leginkább a tartós fogyasztási cikkekre költi majd a legtöbbet, de az ingatlanvásárlások okán az otthonnal kapcsolatos és a ház körüli teendőkhöz szükséges vásárlások is fellendülhetnek. Emellett úgy tűnik, a magyarok a szórakozásról sem mondanak le: a tervek szerint szórakoztató elektronikára és sportcikkekre többet fordítanánk a tavalyihoz képest – az autópiac fellendülése azonban még várat magára.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu