Interneten folyik az élet

Ma már legtöbbünk nem csak emailezésre, olvasásra használja a net adta lehetőségeket, de négyből három internetet használó magyar felnőtt pénzügyeit és vásárlásait is a világhálón intézi. – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának aktuális adataiból.

Család-otthonKovács Réka2013. 06. 25. kedd2013. 06. 25.
Interneten folyik az élet

A GfK legújabb kutatása szerint négyből három magyar internetező vásárolt már valaha online felületen. A világhálót használó 18-49 éves lakosság körében 76 százalék használta vásárlásra valamely online platformot, mintegy harmaduk havonta vásárol az interneten, és minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz beszerzést a neten elektronikus fizetési mód alkalmazásával.

A legtöbben könyveket, utazást és nyaralást, színház-, mozi- és koncertjegyeket, valamint számítástechnikai eszközöket vásároltak a neten. Termékek tekintetében a telekommunikációs eszközök és kiegészítők kategóriája esetében legnagyobb az összes vásárlásból az online megrendelések aránya: itt ugyanis a megrendelők mintegy fele inkább online intézi a vásárlást, semmint valamely kereskedőnél.

Online áruházban a megkérdezettek 63 százaléka vásárolt az idei évben saját bevallása szerint, aukciós oldalon pedig minden második válaszadó. Egyre népszerűbb a kedvezményes vásárlást lehetővé tevő kuponok letöltése, hiszen míg tavaly a 18-49 éves internetezők 43 százaléka, addig idén már 48 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek