Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Csipsz, sör, kóla, jégkrém a vb-döntőig - Hízunk a focitól? - Zajlik a futball-világbajnokság, ha másról nem, hát onnan tudhatjuk, hogy a postaládában landoló reklámújságok is ezzel vannak tele. Már az is vicces, hogy mezeket és labdákat árulnak az élelmiszerdiszkontok, de hát magasabb fordulatszámot vett a szurkolói igények kielégítése. A világbajnokság apropóján a gyártók újracsomagolták a termékeik egy részét, hogy ezzel is a vásárlásra biztassanak.
Kép: chip csipsz sör adó foci vb világbajnokság futball televízió nézés szurkolás hízás egészségtelen táplálkozás sport 2014 06 09 Fotó: Kállai Márton
Minden zöld és sárga, mint a brazil zászló. Van vébés sör és kóla, de még pizza, jégkrém, sőt Túró Rudi is. Hiszen a szurkolás – a reklámok szerint – elképzelhetetlen nassolás nélkül. A gyártók és a forgalmazók úgy gondolják, hatalmas zacskó csipszekkel, krumpliszirmokkal kellene a tévé elé ülnünk – nyilván többel is, hiszen csaknem két óra egy közvetítés. A nagy melegben aztán persze lecsúszik mellé egykét vébés sör, a fiatalabbaknak koktél, a gyerekeknek csoki és jégkrém is.
Mennyi ideig is szurkolgatunk esténként? Egy hónapig? Lássuk csak: két zacskó csipsz minimum 600, két doboz sör 300 forint. Egy meccs egy ezres, s akkor még csupán szolidan ünnepeljük a focit. S kalóriában mindez vajon mennyi lehet? Egy zacskó csipsz 600 – ezt egy óra futással lehetne ledolgozni –, fél liter sör pedig 200 kalória.
Csak így is naponta mintegy 1000 kalóriával viszünk be többet, ráadásul késő este. Ezzel a tempóval egy hónap alatt akár 6-8 kilót is felszedhetünk. Már ha bedőlünk a gyártók reklámfogásainak, és attól érezzük teljesnek a szurkolás élményét, ha egész este ropogtatjuk a zöld-sárga zacskók tartalmát. Persze van megoldás. Lehet, hogy nem csak drukkolni kellene?
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu