Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az a tiéd, amit megeszel - tartja a jó magyar mondás. S valóban, ez határozza meg az életszemléletünket is. A GfK Piackutató Intézet tizenöt éven át figyelte étkezési szokásainkat, s arra a következtetésre jutott, hogy a hazai családok bevételük egyharmadát költik enni- és innivalóra, míg a fejlett nyugat-európai országokban élők csak keresetük egyhatodát.
A magyar felnőttek kétharmada nem törődik a modern táplálkozási elvekkel, hanem egyszerűen azt eszi, amit megszokott, s ami ízlik neki. Sokan abban látják saját jómódjuk kiteljesedését, hogy drágább és több élelmiszert vásárolhatnak. Honfitársainknak csak öt százaléka vallja magát ínyencnek.
A lakosság negyven százaléka (főleg a vidékiek, az idősek és zömmel a férfiak) a tradicionális konyha hívei, akik az átlagnál több fehér kenyeret esznek és viszonylag sok kávét isznak. A második legnépesebb csoport a haspókoké (a népesség több mint húsz százaléka), derékhadukat főleg a falusi nők alkotják, akik tobzódnak a kekszekben, rágcsálnivalókban és a tésztában. Bár sok tejterméket fogyasztanak, az édességek bekebelezése folytán jelentős túlsúly rakódott rájuk. A modern étkezést főleg a huszonéves városiak tartják fontosnak, akik előszeretettel főzőcskéznek zacskós leveseket, és gyakran kanalaznak jégkrémet, miközben sorra próbálják ki a divatos fogyókúrákat. Csak minden tizedik hazánkfia vallja magáról, hogy egészségesen étkezik, ők főleg a magas keresetű, középkorú nagyvárosi nők, akik sovány húsokon és salátákon élnek.
Sajnálatos módon a rendszertelenül táplálkozók hét százalékát 15-19 éves fővárosi diákok teszik ki, derül ki a kutatók felméréséből. Ők nemigen nyúlnak a főzőkanálhoz, de annál szívesebben nyomnak le valamilyen egészségtelen fogást a gyorséttermek étlapjáról.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu