Árverseny az élelmiszerpiacon

Az olcsó áruiról ismert német áruházlánc az elkövetkező két hétben nyitná meg üzleteit Magyarországon.

EgyébSzarvas Zsolt2004. 10. 15. péntek2004. 10. 15.
Árverseny az élelmiszerpiacon


Lapinformációk szerint a Lidl hazánkban is a nagylépések politikáját folytatzja: az eddig megjelent nyugati láncoktól eltérően egyszerre több mint tíz, két éven belül pedig harminc áruház megnyitását tervezi. Az ország több pontján felépült és berendezett, ezerhatszáz-kétezer négyzetméter alapterületű egységeket egyszerre avatják majd fel. Jelenleg az időpont egyeztetése zajlik. A Lidl várhatóan megkavarja a magyar élelmiszerpiacot, legalábbis az eddigi tapasztalat ez volt. Az Európa-szerte dinamikusan terjeszkedő Lidl betört már a szlovák élelmiszer-kereskedelembe is, ahol letörte az élelmiszerárakat. Szlovákiában tizennégy üzlete működik szeptember 9. óta. Az élelmiszerárak szinte azonnal csökkentek, szeptemberben az árindex 0,7 százalékkal állt alacsonyabban, mint augusztusban. Erre a brit Tesco lánc szintén árat csökkentett.A versenyben egyértelmű nyertes a szlovák fogyasztó: az átlagos élelmiszerár október elején 4,3 százalékkal állt alacsonyabban, mint szeptember elején. A statisztikai hivatal a legnagyobb mértékű áresést, 6,3 százalékosat, a zöldség-gyümölcs kategóriában mutatta ki. Az árcsökkenés olyan kategóriákat is felölelt, amelyek ára az uniós csatlakozást követően emelkedésnek indult.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek