Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A kompaktautók gyilkos versenyébe a dél-koreai Hyundai csoport a Kia Ceed-del, a Hyundai pedig az i30-cal szállt be – ami műszakilag gyakorlatilag megegyezik a Ceed-del, mégis más. Hogy miben? Összehasonlító tesztünkből kiderül.
Az autóiparban a legerősebb kínálattal a kompakt modelleknél találkozunk. Ebből következik, hogy ebben a szegmensben a leggyilkosabb a verseny, a Golf, Astra, Focus háromszögbe beékelődni nem könnyű feladat.
Alaphelyzetben nagy versenyelőnnyel indul a Ceed itthon: hazánk fia, Kovács Miklós tervezte, árban valamivel az i30 alatt van, a 7 év teljes körű garanciára pedig senki más nem tud ráígérni a piacon.
Kívülről nézve tulajdonképpen jó munkát végeztek a koreai mérnökök, könnyen megkülönböztethető a két autó, és a maga módján mindkettő szép is, bár a Hyundai-on (képünkön jobbra) több olyan apró részlet van, amitől nekem személy szerint jobban tetszik. A hátulja pedig az i30-nak egyértelműen szebb, egységesebb.
Belülről megint csak az i30 nyújt többet – kellemesebbek a műszerfal anyagai, és a kék háttérvilágítás, illetve a központi kijelző is barátibb mint a narancssárga fényben izzó Ceed számlapok. Hely az bőven van mindkettőben, elöl is hátul is, a csomagtartó viszont nem nagy, a Hyundainál inkább nagyon kicsi, egészen pontosan 415 liter. Mindkét modell alapáron ad USB portot – amit egyébként minden autóban kötelezővé tennék – de míg az i30-é a kartámasz alatti üregben kapott helyet, addig a Ceednél a középkonzol alján találjuk, így ott nem célszerű a hazai közbiztonság mellett bennhagyni a pendrive-unkat.
Vezetni nem egy nagy élmény egyiket sem, de ha élményt akarunk, ennyi pénzért vegyünk inkább egy 6-8 éves sportkocsit. Úttartásuk semleges, a kormány pedig mindkét modellnél rettenetesen agyonszervózott. Nőknek biztosan tetszeni fog, de én valahogy nem tudtam kibékülni velük. Érdekes, hogy az i30 futóműve jóval puhább, kényelmesebb, míg a Ceedé (képünkön balra) keményebb, sportosabb. A váltó nagyon jó minőségűnek érződik, biztosan kattan a fokozatokba. A Ceed nem mindig vette be a hátramenetet, de ezt írjuk a tesztpéldányt érő fokozottabb használat rovására.
Mindkét kombit ugyanazzal a rendkívül jó motorral kaptuk – ez az 1.6 CRDi. A 115 lóerő több, mint elég a dinamikus vezetéshez és még csak nem is zajos. Érdekes módon hasonló használat mellett a Kia kevesebbet fogyasztott fél literrel, így 6,5 liter körül kért enni. Országúton előzni nem okoz problémát egyikkel sem, a Hyundainak az egyes fokozata viszont borzasztóan rövid, igazán jól kettesben húz.
Összességében nagyon jó autókat ismertünk meg, melyek végre utolérték japán és német versenytársaikat, vagyis a legjobbak között vannak. A Hyundai egy kicsivel több pénzért egy kicsivel többet nyújt, de a Ceed-hez adott hét éves garancia miatt itthon biztosan egyedibbek leszünk egy i30 volánja mögött.
A fotókra kattintva megnyílik a képgaléria!
Fotók:
Kia: Németh András Péter
Hyundai: Szabad Föld Online
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu