Hiába hogy olcsó, jó is!

Igazán csábító ajánlat napjainkban egy autó, melyet már kétmillió forint alatti áron megvásárolhatunk. Nézzük, mit tud ennyiért a Chevrolet Aveo!

ÉletstílusVékey Zoltán2009. 04. 26. vasárnap2009. 04. 26.

Kép: Chevrolet Aveo személygépjármü teszt Vékey Zoltánnal 2009.04.07. fotó: Németh András Péter

Hiába hogy olcsó, jó is!
Chevrolet Aveo személygépjármü teszt Vékey Zoltánnal 2009.04.07. fotó: Németh András Péter

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer a Daewoo. Gyártott porszívót, tévét, mikrohullámú sütőt. Mindezek ma is születnek, ám a cég nem is olyan régóta autót is készít. De ki akar olyan autót vezetni, amilyen márkájú a mosógépe?! Na, ekkor jött a General Motors, amely előbb felvásárolta, majd okosan át is keresztelte az egész márkát a jól csengő Chevrolet névre. De azért ne dőljünk be nekik teljesen: az Aveo ízig-vérig koreai modell.

Viszont most akciós, s ezzel feldobjuk a lényeget: az Aveo kétmillió forintnál is olcsóbb most tavasszal. Ettől egyből vonzóbbnak tűnik, még a kisebb-nagyobb hibáit is hajlandó megbocsátani az ember. Merthogy azok vannak rajta. De egy olcsó autónál általában nem az a kérdés, hogy mennyire jó, hanem, hogy mennyire viselhető el.

Kívülről kicsit olyan, mintha szerepet tévesztett volna: az orr, a hűtőmaszk, a hatalmas lámpák mintha egy nagyobb autóról származnának, s valahogy nem harmonizálnak az autó többi részével. Ezt leszámítva kellemes a megjelenése, a piros szín pedig kifejezetten jól áll neki. Az eredetileg Daewoo Kalosnak nevezett autó nyomokban még felismerhető, de az összhatás valahogy mégis modern.

Ha már eljutunk oda, hogy beszálljunk, kellemesen csalódunk: minőségiek az anyagok, a középkonzol és a hifi különösen igényes, a kormány jó fogású, az ülések kényelmesek. Az 1,4-es motor – annak ellenére, hogy 100 lóerős – nem repíti a kis kasztnit, de legalább takarékos, és roppant érzékeny a vezetési stílusra: tojással a gázpedál alatt akár 5,5 literrel is megelégszik. A magasabb tempót érezhetően nem szereti, 120 kilométeres sebesség felett már a zajszint is kellemetlen. Az Aveo egyértelműen legkevésbé sikerült része a váltó: pontatlan, a motor minden rezdülését érezzük, amikor megfogjuk a kart. Sokkal fontosabb viszont, hogy a fék szépen lassítja az autót, és pontosan adagolható.

Mit is várhatunk egy kétmillió forintnál olcsóbb autótól? Beleférjen alkalomadtán a család és a csomagok – ez megvan. Fogyasszon keveset – ezzel sincs probléma. Ne romoljon el – a dél-koreaiakat eddig is sok európai márkánál megbízhatóbbnak ismertük. A kétmilliós lélektani határ alatt jobb kisautót ilyen gazdag felszereltséggel – mp3-as hifi, központi zár, elektromos ablakok – pedig nemigen kapunk.

Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!