Nyugodt családoknak való

Nem mai csirke az Opel Meriva: 2004-ben mutatták be és belátható időn belül leváltja az új modell, mégis tartogat kellemes meglepetéseket. Sőt, még azt elárulja, hogy mi az az EcoFlex…

ÉletstílusVékey Zoltán2009. 04. 12. vasárnap2009. 04. 12.

Fotó: Axel Wierdemann

Nyugodt családoknak való Fotó: Axel Wierdemann

Érdekes a Meriva: kívülről középkategóriás egyterűnek nézzük, de a gyár és ára szerint is inkább mini egyterű. Annak viszont hatalmas. Márkajelzés nélkül is egyből tudjuk, hogy Opellel van dolgunk: az évekkel ezelőtti német egyendizájn nyomait látjuk viszont. Mai szemmel egyébként nem hat modernnek és szépnek sem, inkább olyan bumfordi, jóindulatú, kicsit lúzer, kövér óvodás.

Belül sem nézünk körül izgatottan. A fekete és kicsit unalmas belsőt az ezüst középkonzol dobja fel valamennyire. Az üléspozíció magas, s az első üléseket kényelmesre beállítani sem nehéz.. Hely bőven van elöl is és hátul is, gyakorlatilag középkategóriás egyterűnek felel meg a Meriva. Minden műanyag, de nincs kellemetlen érzésünk, ha hozzájuk érünk.  Mivel a tengelytáv nagyobb autókat idéz, így a csomagtartó sem kicsi, síkban dönthető üléseivel pedig kisebb fajta teherautót varázsolható belőle. Pakolni mindenhol nagyon alkalmas a Meriva: sok apró kis rekesz, fiók, miegymás található benne. Zavaró viszont a vastag A-oszlop, egy kisebb család is megbújhat a takarásában, így nem árt erősen figyelni a zebrák előtt. A Cosmo felszereltséghez járó mp3-as CD-játszó szépen szól, s a kormányról is vezérelhető.

Indításkor nagy kerregve kel életre az 1.3-as dízelmotor, de a menet közbeni zajcsillapítás megfelelő. Ennek ellenére megmarad a teherautós feeling: magas üléspozíció, ébresztő dízelhang, kanyarokban komoly dőlés. Az autó minden porcikája tiltakozik a sportos vezetés ellen, ami ilyen ínséges időkben rendkívül kifizetődő. Élvezetes gyorsításokról, szerpentinen kanyargásról, hirtelen előzésekről ne is álmodjunk. A 75 LE pont arra elég, amire kell: 130-as tempóig elviselhető, de afelett már nagy a szél- és motorzaj. A fogyasztást így nem nehéz 6 liter körül tartani, de mértéktartó stílusban az autópályán még az 5 liter sem elképzelhetetlen! Nem vitás: alacsony károsanyag-kibocsátású és feltűnően takarékos motorról van szó,

Következik a nagy kérdés: mit jelent az, hogy EcoFlex? A válasz: semmit. Már az árlista megtekintésénél is kicsit gyanakodtunk, ugyanis az EcoFlex csomag ára 0 Ft, és manapság igen kevés dolgot osztanak ennyiért. De az extraság kimerül a típusjelzés mellé ragasztott matricában, a váltógombban és abban, hogy a fordulatszámmérőn színes sáv mutatja, hogy mi az ideális fordulatszám-tartomány (1000-3000). Ennyi. Igaz, ingyen… Annak idején azt hallottuk, hogy az EcoFlex név mögé rejtve hosszabb áttételű váltóművet, padlólemez-borítást és új típusú, alacsonyabb gördülési ellenállást produkáló gumit kap a vásárló. Ezt a dicséretes szándékot bizonyára a világválság söpörte el…

A Meriva azoknak az autója, akik inkább az eszükre hallgatnak: felvágni, vagánykodni nem akarnak, de családot szállítani és spórolni annál inkább szeretnének. A dízel induló ára 4 millió Ft körüli, a tesztben szereplő Cosmo felszereltséggel pedig 4,6. Annak ellenére, hogy jövőre jön az új modell, van létjogosultsága a mainak is.

Bármelyik fotóra kattitnva megnyílik a képgalériánk!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek