Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nem mai csirke az Opel Meriva: 2004-ben mutatták be és belátható időn belül leváltja az új modell, mégis tartogat kellemes meglepetéseket. Sőt, még azt elárulja, hogy mi az az EcoFlex…
Fotó: Axel Wierdemann
Érdekes a Meriva: kívülről középkategóriás egyterűnek nézzük, de a gyár és ára szerint is inkább mini egyterű. Annak viszont hatalmas. Márkajelzés nélkül is egyből tudjuk, hogy Opellel van dolgunk: az évekkel ezelőtti német egyendizájn nyomait látjuk viszont. Mai szemmel egyébként nem hat modernnek és szépnek sem, inkább olyan bumfordi, jóindulatú, kicsit lúzer, kövér óvodás.
Belül sem nézünk körül izgatottan. A fekete és kicsit unalmas belsőt az ezüst középkonzol dobja fel valamennyire. Az üléspozíció magas, s az első üléseket kényelmesre beállítani sem nehéz.. Hely bőven van elöl is és hátul is, gyakorlatilag középkategóriás egyterűnek felel meg a Meriva. Minden műanyag, de nincs kellemetlen érzésünk, ha hozzájuk érünk. Mivel a tengelytáv nagyobb autókat idéz, így a csomagtartó sem kicsi, síkban dönthető üléseivel pedig kisebb fajta teherautót varázsolható belőle. Pakolni mindenhol nagyon alkalmas a Meriva: sok apró kis rekesz, fiók, miegymás található benne. Zavaró viszont a vastag A-oszlop, egy kisebb család is megbújhat a takarásában, így nem árt erősen figyelni a zebrák előtt. A Cosmo felszereltséghez járó mp3-as CD-játszó szépen szól, s a kormányról is vezérelhető.
Indításkor nagy kerregve kel életre az 1.3-as dízelmotor, de a menet közbeni zajcsillapítás megfelelő. Ennek ellenére megmarad a teherautós feeling: magas üléspozíció, ébresztő dízelhang, kanyarokban komoly dőlés. Az autó minden porcikája tiltakozik a sportos vezetés ellen, ami ilyen ínséges időkben rendkívül kifizetődő. Élvezetes gyorsításokról, szerpentinen kanyargásról, hirtelen előzésekről ne is álmodjunk. A 75 LE pont arra elég, amire kell: 130-as tempóig elviselhető, de afelett már nagy a szél- és motorzaj. A fogyasztást így nem nehéz 6 liter körül tartani, de mértéktartó stílusban az autópályán még az 5 liter sem elképzelhetetlen! Nem vitás: alacsony károsanyag-kibocsátású és feltűnően takarékos motorról van szó,
Következik a nagy kérdés: mit jelent az, hogy EcoFlex? A válasz: semmit. Már az árlista megtekintésénél is kicsit gyanakodtunk, ugyanis az EcoFlex csomag ára 0 Ft, és manapság igen kevés dolgot osztanak ennyiért. De az extraság kimerül a típusjelzés mellé ragasztott matricában, a váltógombban és abban, hogy a fordulatszámmérőn színes sáv mutatja, hogy mi az ideális fordulatszám-tartomány (1000-3000). Ennyi. Igaz, ingyen… Annak idején azt hallottuk, hogy az EcoFlex név mögé rejtve hosszabb áttételű váltóművet, padlólemez-borítást és új típusú, alacsonyabb gördülési ellenállást produkáló gumit kap a vásárló. Ezt a dicséretes szándékot bizonyára a világválság söpörte el…
A Meriva azoknak az autója, akik inkább az eszükre hallgatnak: felvágni, vagánykodni nem akarnak, de családot szállítani és spórolni annál inkább szeretnének. A dízel induló ára 4 millió Ft körüli, a tesztben szereplő Cosmo felszereltséggel pedig 4,6. Annak ellenére, hogy jövőre jön az új modell, van létjogosultsága a mainak is.
Bármelyik fotóra kattitnva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu