Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Akár egy népmese, úgy indult a Talmácsi-sztori. Egy istentől megáldott tehetséges kis kölyök, aki járni is alig tudott, felkapaszkodott egy motorra – és addig le nem mászott róla, míg világbajnok nem lett a 125 köbcentis kategóriában. Ment, egyre ment a fiú, körről körre – és mi, szurkolók, fanatikus nekibuzdulással toltuk előre. Előbb tízezrek, majd százezrek számára lett hétvégi program egy Talmácsi-futam, és legtöbbször nem csalódtunk: a fiunk törött sajkacsonttal is célba kormányozta a vasparipáját.
Ezek felemelő pillanatok voltak! Biztos, hogy egy ilyen hisztérikus másodpercben támadt az ötlet: Magyarországon is épüljön pálya a sportág számára. Megvolt a Forma–1 mogyoródi közönségsikere, no meg a Balaton vonzereje, hát szinte kínálta magát a helyszín: a magyar tenger régiójába tartozó Sávolyon fusson a pálya betonszalagja. Szerződés, alapkőletétel, garanciák jobbra-balra, aztán egy diadalmas dátum: 2009. szeptember
20-án már felbőgnek a motorok a Balatonringen!
Ettől kezdve – bár a beruházók zömében spanyolok – az építkezés magyaros fordulatot vett. A pénzügyi világválságra való hivatkozással lelassultak a munkák, hitelhez is nehezebben jutott hozzá a beruházó, közben per is indult, így a tulajdoni lapra egy rövidke feljegyzés került, ami elég ahhoz, hogy az építési engedélyt ne kapják meg a területre, míg a bírósági ügy be nem fejeződik. Hát persze, hogy a majálisos szeptember huszadikából nem lett/lesz semmi. Tettek néhány tétova kísérletet a rendezők, hogy esetleg Mogyoródon tartsák meg a szövetségnek beígért futamot, de a dolog már induláskor komolytalan volt.
Aztán a legnagyobb káosz közepén, amikor már Gyenesei István önkormányzati miniszter is összevonta szemöldökét, robbant még egy bomba: Talmácsi Gábor bejelentette, hogy csapatában nem versenyez tovább! A dolog azért lett kínos, mivel a korábbi négyszeres világbajnok, Jorge Martinez Aspar, Talmácsi egykori csapatfőnöke a Balatonring építésének egyik kulcsfigurája. Aki a saját pénzét kockáztatta volna a Balatonringgel azért, merthogy a közönség támogatását és a rendszeres társadalmi figyelmét éppen Talmácsi Gábor személye garantálta. Ígéretekben most sincs hiány, mondják, a pálya és környéke nagyobb és szebb lesz, mint azt korábban álmodták, lesz golfpálya, hatcsillagos szálló, működni fog a korábban Talmácsira komponált motorosiskola is, csak még ez a kis rossz múljon el… Hogy miért szakított Talmácsi a Balaton Teammel, azt aligha fogjuk megtudni. Egy biztos: versenyzőnk médiamenedzsere, a World Communication Company olyan feltételeket teremtett, hogy a szót a motoros csak jó pénzért mérhette, ráadásul változtatni sem lehetett a szövegen, egyszóval a nyilvánosság felé szinte elérhetetlenné vált Talmácsi. Miután a médiajogon ment a huzavona, lehet, hogy éppen ez a helyzet nem tetszett a spanyolnak…
Az építők ígérik, hogy június közepére beindulnak a munkákkal, jövőre pedig senki nem állhat az útjába a motoroknak. Úgy legyen. Mindenesetre a közönség kezdeti lelkesedése alábbhagyott. Mindössze a sávolyi polgármester dörzsöli elégedetten a kezét: a parányi falut közművesítették, infrastruktúrájában gazdagodott. Ezt már nem veheti el tőlük senki.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu