Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A bulizó fiatalok gyakran néznek a pohár fenekére, és olykor a teljes önkívületig isszák magukat. Egy alkoholgyártó cég most fesztiválszervezőkkel és szakértőkkel karöltve kampányt indít a mértékletesebb alkoholfogyasztásért.
A fesztiválozó fiatalok negyede hetente 3-4, vagy még több alkalommal fogyaszt alkoholt, és csupán 4,4 százalékuk teljesen önmegtartóztató – derül ki a tavalyi Sziget fesztiválon végzett kutatásból. A bulizók 63 százaléka azt is bevallotta, hogy előfordult már, hogy holt részegre itta magát. A fiúk gyakrabban néznek a pohár fenekére, és gyakrabban esik meg velük, hogy a sárga földig leisszák magukat. Ennek ellenére a Sziget fesztiválon részt vevő fiatalok nem tekintik központi problémának az italozást. Csupán 5 százalékuk aggódik a túlzott alkoholfogyasztás miatt, ezzel szemben a munkanélküliséget, drogfogyasztást, az unalmat, az etnikai konfliktusokat, a pénztelenséget és a bűnözést jóval súlyosabb problémának vélik.
Szakértők szerint a fiatalok mértéktelen alkoholfogyasztásában a társadalmi változások is szerepet játszanak. A szocializációban csökken a család és az iskola szerepe, növekszik a média és a fogyasztói ipar befolyása. Ezzel együtt felértékelődik a kortárs csoportok hatása, előtérbe kerülnek a fogyasztói kultúrák mintái.
A fiatalok aktívabb szerepet vállalnak az anyagi javak előteremtésében, a tanulás, a továbbtanulás a szülők mellett a fiatalokra is egyre nehezebb terhet ró. A munkaerőpiac átalakulásával megszűnt a munkába állás biztonságos útja. Ma már nemigen van nyolcórás munka, növekednek az elvárások, a munka egyre inkább rátelepszik a magánéletre. A családalapítás és a gyermekvállalás pedig együtt jár a munkahely elvesztésének kockázatával. A korai önállósodás, a kihívások, a növekvő kockázatok, a fokozódó verseny és teljesítménykényszer növelik a fiatalok veszélyeztetettségét, s egyre markánsabban jelentkeznek védekezési mechanizmusként a különböző feszültségoldó technikák: a dohányzás, az alkohol- és a drogfogyasztás.
A siralmas alkoholfogyasztási szokások láttán egy sörgyártó cég, szociológusokkal és az óbudai fesztivál szervezőivel közösen kampányt indít annak érdekében, hogy az alkoholproblémák kialakulásának szempontjából legkritikusabbnak tekinthető fiatal felnőtt korosztály figyelmét felhívják a mértéktelen és felelőtlen alkoholfogyasztás veszélyeire. A program keretében elindított weboldalon a fiatalok megtalálhatják az alkoholfogyasztással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, de azt is tesztelhetik, mennyire befolyásolhatóak, illetve mennyire merik felvállalni sajtá döntéseiket.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu