Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Szép csendben belelovalt bennünket Talmácsi Gábor a gyorsasági motoros vb benzingőzös futamaiba. Először úgy voltunk vele, hogy ebből a fülsiketítő műfajból elég lesz a Forma-1, már csak azért is, mivel Bernie Ecclestonék még a megboldogult szocializmusunkban hozták Mogyoródra a versenyüket, így némileg el is vagyunk kötelezve irántuk. Aztán jött Talma a KTM nyergében, és győzött egyszer, győzött kétszer, majd mire észbe kaptunk, rendre ott szurkoltunk a 125-ös futamokon.
Gábor "jól muzsikált" a szezon során, volt idő, amikor az összetett világbajnoki címre is adódott esélye, de aztán Katarban egy ellentmondásos versenyen eljátszotta a támogatói bizalmát. Mint emlékszünk rá, a célegyenesbe együtt fordult márkatársával, a finn Kallióval, akinek az összetett pontversenyben nagyobb esélye volt a végső győzelemre, mint Talmácsinak. Gábor azonban megelőzte Kalliót, és ezzel egy sportetikai vitafórum vette kezdetét. Volt, aki azt mondta: miért hagyta magát a finn? A sportban a legfőbb rendező elv az, hogy győzzön a jobbik! Az ám, csak hogy a KTM-esek szerint ilyen csapatversenyben a befektetett sok millió euró hozadéka semmi más, csak a márka hírneve lehet. Talmácsi szólózzon a saját pénzén... Mindenesetre a mi legényünk kiesett Stefan Pierer nagyfőnök kegyeiből, így az osztrák módosította korábbi ígéreteit. Talma nem jutna gyári 250-es motorhoz, ahogyan azt várta, helyette amolyan kiegészítő kategóriában próbálhatna szerencsét.
Közben - szerencsére - megjelentek újabb kérők is a láthatáron, közöttük a Honda, amely azért jobban megy versenyzőnk rangjához. Mellesleg a tárgyalások kellős közepén hátra volt az utolsó futam - vasárnap tartották Valenciában -, ami sok mindent megválaszolhatott Talmácsi ügyében. Mivel neki állt a zászló az összetett verseny harmadik helyéhez, a spanyol nagydíjon számos riválisát kellett megelőznie. Gábor érezte a helyzet súlyát, és olyan éretten motorozott, hogy az a jövőt illetően bizakodásra jogosít minden sportbarátot. Kallio mögött a második helyen végzett, így összetettben is felállható a dobogó harmadik fokára.
A sok-sok ponttal vezető svájci Thomas Lüttinek egy biztonságos "túra" is elég volt az összetett világbajnoki címhez, a második a rangsorban a finn Kallio lett - a bronzérmes azonban Talmácsi Gábor! Ami pedig az osztrák KTM-et illeti? Nem tudtak szívük mélyén megbocsátani a magyar versenyzőnek, lelkük rajta. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy a következő szezonban mi, magyarok, szurkolhatunk a Hondának. Talán éppen a KTM ellenében.
Természetesen a szezon végén a statisztikusok is elővették a plajbászt és kiszámolták, hogy az az öt pont, amit Talmácsi "elrabolt" Kalliótól, azzal, hogy Katarban megelőzte, pontosan elég lett volna ahhoz, hogy a finn legyen az összetett világbajnok. Ez természetesen olaj lehetett az osztrák istállónál a tűzre, ám ha lehiggadnak, alighanem belátják, hogy a svájci Thomas Lüthi versenyzését egy egész szakértői gárda kísérte figyelemmel, és minden körnél tájékoztatták, mennyire van még szüksége az elsőséghez. Ha tehát úgy hozza a helyzet, hogy előbb kellett volna végeznie a kilencedik helynél a végső győzelemhez, azt is minden gondolkodás nélkül megtette volna.
Ezzel együtt Talmácsi Gábor komoly kihívás előtt áll a Honda Scotnál, ahol továbbra is a százhuszonöt köbcentiméteres kategóriában versenyez, ám azzal a biztatással, hogy ha derekasan helytáll - azaz dobogós lesz a végelszámolásnál -, jövőre már egy osztállyal feljebb léphet, azaz a 250 köbcentisek között próbálhat szerencsét.
Hát akkor, hajrá, Talma, rajtunk nem múlik!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu