Button nem akart kiszállni

Az Útinform vasárnap délután felhívta az autósok figyelmét: óvatosan vezessenek, az utak csúszósak, helyenként vízátfolyásosak. Ami a közúti közlekedésben problémát okozott, éppen attól lett feledhetetlenül izgalmas a mogyoródi Magyar Nagydíj Forma-1-es futama.

FiatalokPalágyi Béla2006. 08. 11. péntek2006. 08. 11.
Button nem akart kiszállni

Az alaphelyzet sem volt mindennapi a rajt előtt: az összetett versenyben 11 ponttal vezető spanyol Fernando Alonsót büntetésből a 15. helyre sorolták. A német Michael Schumacher előtt megnyílt az első lehetőség, hogy lefaragjon a hátrányából. Aztán ő is kapott egy büntetést, és a 11. helyről indulhatott. A két nagy hamar feledtette a hátrányos besorolást, szépen lopakodtak előre. Alonso például egyenesen az első helyig. Közben esett az eső, "kalucsni" kellett az autókra, ez a gumikeverék pedig állandó vizet igényel. Csakhogy közben elállt az eső, a pálya száradni kezdett, a gyengébb idegzetűek le is cserélték az esőgumikat szárazra.
Kiállt a boxba a vezető Alonso is, akinek a kerekét úgy tették fel a szerelők, hogy a jobb hátsó kerék anyája úgy repült el, mintha csúzliból lőtték volna ki. A Renault irányíthatatlanná vált, és a gumifalnak csapódott. Schumachernek fel volt adva a lecke: vagy a feje fölött lógó fekete felhőknek hisz, és az esőgumiját nem cseréli szárazra - ebben az esetben nyer, ha közben leszakad az ég -, ha viszont az egyre száradó aszfalt nem kap locsolást, menthetetlenül elkopnak a "kalucsnik". A Ferrari "agytröszt" az esőre voksolt, pechjére: három körrel a vége előtt a gumik cafatokban lógtak a felnin... Azért a bátorságot így is pontozta a sors: a BMW Sauberrel versenyző bravúros lengyel Robert Kubica két kilogrammal könnyebb volt a verseny utáni mérlegelésnél a megengedettnél, ezért a pontját elvették, és éppen Schumacher kapta, aki utána következett a sorban. Alonso 11 pontos előnye tehát így is csökkent eggyel.
Közben a két nagy párharcát nem nézték tétlenül a feltörekvő versenytársak. Érkezett a Hondával a brit Jenson Button az első helyre, mögötte Pedro de la Rosa lett a második a McLaren csapatából, míg a harmadik helyet a BMW sauber-es Nick Hiefeld szerezte meg. Hogy mit fizetett a tippmix annak, aki ezt eltalálta! Button egyébként a győzelem után ki sem kart szállni a Hondából. "Menjünk még néhány kört" - kérte a lelkendező szurkolóktól.
Hogy mi kell tehát egy olyan izgalmas versenyhez, amit a spanyol AS című újság az évszázad versenyének aposztrofált? Semmi más, mint néhány meteorológiai anomália: a két óra alatt essen az eső, miközben süt a nap, majd jég is hullhat amúgy módjával, és ha lehet, szivárvány íveljen át a pálya felett.
Álljon itt még néhány idézet a külföldi lapokból. "Mikor láttunk utoljára ennyi előzést? Ráadásul egy olyan pályán, amelyen szinte lehetetlen ez a manőver. Nagyszerű, sportszerű, magával ragadó előadást láthattunk", írta a La Republica. "Ha a Forma-1 mindig olyan lenne, mint a Hungaroringen volt, akkor ez lenne a világ legszórakoztatóbb sportága" - áradozott a Marca.
Hát valahogy így zajlott a Magyar Nagydíj az úszó-Eb félárnyékában. A Szigeten az eső boszszantotta a nézőket, Mogyoródon az égi áldás "rendezett" szuper parádét. Azért "ott fent" sem lehet könnyű...

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek