Százak kenyere a csokoládéból

A hazai csokoládéfogyasztás jóval alatta marad az uniós átlagnak, a növekedés üteme azonban messze meghaladja a nyugat-európait. A Bonbonetti csoport reményei szerint csatlakozásunk ígéretes jövőt hoz a honi édesiparnak.

Gazdálkodás2004. 10. 08. péntek2004. 10. 08.
Százak kenyere a csokoládéból


A háromszázmillió eurós magyar édesipari piacon csaknem ötszázalékos volt a forgalomnövekedés az elmúlt években, míg Nyugat-Európában évente csupán egy százalékkal bővült a piac. Mindebből azonban még nem következik, hogy a magyar ember csokifüggő lenne. Évente átlag két és fél-három kilogramm csokoládét fogyasztunk, miközben az uniós átlag évi nyolc-tíz kiló körül mozog személyenként. Mi, magyarok körülbelül annyi csokoládét eszünk, mint amennyi kekszet és ostyás édesipari terméket: fejenként összesen hat kilót évente. Nyugat-Európában viszont a csokoládé javára mozdul a mérleg nyelve: az elfogyasztott évi 14 kiló édesség több mint 70 százaléka csoki.
Bárhogy is van, a minőségi életet ma már el sem tudnánk képzelni csokoládé nélkül. És egy-egy falat csoki - valljuk be - sokszor maga lehet a boldogság, mert rosszkedvünket is orvosolhatjuk vele. Ráérezhettek erre a maják, majd az aztékok is, és szintén hasonló gondolatok fordulhattak meg a hódító Cortez fejében, amikor 1521-ben megindult az első kakaóbab-szállítmány az Újvilágból Spanyolország felé.
Napjainkban Európában is fokozatosan nő az édesszájúak tábora..Erre alapozott 2002-ben a bécsi központú Raiffeisen CEE Private Equity Found is, amikor csaknem százszázalékos tulajdonrészt szerzett a tavaly 13,6 milliárd forint árbevételt és 148 millió forint nyereséget elkönyvelő Stollwerck Budapest Kft.-ben. Mivel a tőkebefektető cég elégedett volt a vétellel, olyan újabb lehetőséget keresett az édesiparban, amellyel erősítheti piaci helyzetét. A múlt év végén így esett a választás a Bonbonettire, amelyben szétvált a sütő- és édesipari ágazat, és megalakult a Bonbonetti Kft. Ma Choco Bonita Édesipari Kft. néven működik. Ez év szeptember 1-jétől megkezdte működését a Bonbonetti Kereskedelmi Kft., mely a Stollwerck és a Choco Bonita cégek termékeit egységesen forgalmazza a hazai és a nemzetközi piacokon.
Witold Szymanski, a Raiffeisen Private Equity Management vezérigazgatója a Bonbonetti csoport piaci helyzetét és terveit beharangozó tájékoztatón elmondta, mint pénzügyi befektetőknek, nekik is céljuk a kiadásuk mielőbbi megtérülése, de felelősek a Raiffeisen csoport hírnevéért, ezért kötelességüknek érzik, hogy a megvásárolt cégek termékeit Magyarországon gyártsák, és a továbbiakban is elsősorban a magyar piacra termelnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek