Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Heteken belül nehéz helyzetbe kerülhet jó néhány vidéki kiskereskedő, ha vevőinek mindennap friss tejet akar kínálni. Az ország tejforgalmának nagyjából negyedét képviselő Friesland Hungária Zrt. ugyanis arról értesítette partnereit - más vállalatok is készülnek hasonló lépésre -, hogy a jövőben a frissáru-kiszállítást rendelési minimumhoz köti, mégpedig 12 ezer forinthoz.
Ez azt jelenti, hogy egy kis üzletbe csaknem száz liter tejet kell ahhoz rendelni, hogy a tejeskocsi mindennap megálljon a kapuja előtt. Más megoldás: szállítás két- vagy háromnaponta. Kis Pál István vezérigazgató lapunknak az üggyel kapcsolatban annyit mondott, az intézkedésre azért volt szükség, hogy a kiszállítási, szervezési (idegen szóval: logisztikai) költségek csökkenhessenek, ugyanis a tejipar általános gondja a tejár stagnálása, a terítés drágulása. Az egyik szállító szerint minden boltba vitt liter tej ötöde-negyede "gázolajból van", a puszta terítés ilyen sokba kerül.
A boltosokat persze ez nem vigasztalja. Egyrészt legtöbbjüknek nincs megfelelő hűtőkapacitása a nagyobb, több napra elegendő áru tárolására, másrészt a vevők bizalma is meginoghat a frissességre különösen érzékeny tejkínálat iránt. Ugyanakkor közgazdasági szempontból nehezen támadható a cég eljárása, hiszen a tej "terítési" szempontból nehéz áru: könnyen romlik, sokat kell kivinni belőle viszonylag kevés pénzért. "Kisebb tételekre rendezkedünk be, és részben átállunk a tartós tejfajtákra" - mondta lapunknak Bognár Zsófia isaszegi kiskereskedő, aki hozzátette: hónapról hónapra nehezebben küzdenek meg a nagy bevásárlóközpontok konkurenciájával, s most épp az az előnyük vész el, ami eddig megvolt, vagyis a napi, friss áru kínálata, méghozzá helyben. A tejes ugyan már egy hónapja mondogatja, hogy változás lesz, de nem hitte el. Mert milyen is az a "másnapos" tej...
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu