Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nemcsak Budapest, de már a Foodapest sem a régi! Amikor ezt a furcsa névre hallgató élelmiszer-ipari kiállítást először rendezték meg, egy sikerágazat mutatkozhatott be, mely bátran felvehette a versenyt a nemzetközi mezőnnyel. Akkoriban legfeljebb a nevét kritizálhattuk, amely az angol food, vagyis élelmiszer szóból ered, de gyorsan megbocsátottunk a névadónak, mert kiejtve fudapest és rímel a Budapestre.
Ma már ez senkit se érdekel, hiszen a boltokba kerülő élelmiszer 65-70 százaléka tényleg food, azaz importáru. A magyar termékek aránya pedig egyre csökken, a hazai élelmiszeripar súlyos gondokkal küszködik, és ezt nem a pénzügyi világválság okozza, hanem az áruházláncok.
Ez a helyzet alaposan rányomta bélyegét a november 18–20. között megrendezett seregszemlére. A még talpon lévő cégek megmutatták magukat, de a szakmai tanácskozások fő témája mégiscsak az volt, hogy miként lehetne túlélni a nehéz időszakot. Ha valamit ünnepelni lehetett, az a védjegyet kapott kiváló magyar élelmiszerek sokasága, ugyanis az idén újabb 47 termék dicsekedhet ezzel az elismeréssel. Ez a védjegy az Agrármarketing Centrum jóvoltából immár tíz éve segít a fogyasztóknak az eligazodásban, mert a védjegyes áru, amit a kosarukba tesznek, garantáltan jó minőségű, és a jövőben is az lesz, mert azt rendszeresen ellenőrzik. Az elmúlt tíz évben 80 cég 350 terméke kapta meg a védjegy használati jogát. Ők valamennyien önkéntesen vállalták, hogy nemcsak megfelelnek az élelmiszer-ipari törvény előírásainak, hanem ahhoz valami plusszal is hozzájárulnak, akár ízben, akár csomagolásban.
Az idei díjátadó ünnepségen tarolt a Kométa húsipari cég, hiszen mostantól újabb 12 terméke viselheti az emblémát (főleg a sonkák és a kemencés sültek). Őt követi a Zsindelyes Pálinkafőzde: öt biopálinkával és három tokaji törköllyel. Idén egyébként a biotermékeké volt a főszerep: az Ökovitál Kft. például ötféle csírájával nyert, míg a Denise és Sandy Kft. biodiójával lett népszerű. Csupa ínyencség a többi díjazott is: például a natúr és fűszeres kecskesajt Békésből, Bényei Gábornétól, a Garabonciás Kft.-t pedig snidlinges és bazsalikomos kecskekrémsajtjáért ismerték el. A Magyar Rapszódia kézműves bonbon a híres Mozart-édességekkel akarja felvenni a versenyt, míg a Danica fonott bejglinek aligha akad versenytársa, hiszen teljesen egyedi. A Baromfi Terméktanács pedig elegánsan reagált a Négy Mancs támadására: kacsamáj és libamáj termékcsaládja, ha tetszik, ha nem, de ezentúl a kiváló magyar élelmiszereknek szóló védjegyet viselheti.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu