Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egyre több gazda használja az internetet tájékozódásra és vásárlásra, legalábbis Nagy-Britanniában. Ez azt jelezheti előre, hogy néhány éven belül a magyar gazdák is felköltözhetnek a világhálóra – kipróbáltuk, most miben segíthet a gazdáknak a net.
A gazdálkodók 56 százaléka használja az internetet – derül ki egy brit mezőgazdasági kutatóintézet felméréséből, amit néhány napja tettek közzé. A gazdák közül a növénytermesztők egy lépéssel előrébb járnak, mint az állattenyésztők, de nincsenek azért komoly különbségek a két csoport közt. Összességében a farmerek 46 százaléka használja az internetet arra, hogy információt szerezzen a termelést segítő eszközökről, és minden öt gazdából kettő vásárolt is már a gazdálkodáshoz kapcsolódóan az interneten. A felmérés eredményeit összehasonlítva a négy évvel korábbi adatokkal kiderül, hogy a növekedés gyors és meredek, különösen ami az internetes vásárlást illeti.
Ha ismerjük a nemzetközi trendek általános hatását, sejthetjük, hogy rövidesen a magyar gazdák is felfedezik maguknak a világhálót, így kipróbáltuk, ma mennyire tudja használni egy átlagos magyar gazda az internet kínálta lehetőségeket. Vetőmagot próbáltunk vásárolni a világhálón, megpróbáltunk utánajárni, hogy MTZ vagy Zetor traktorra érdemes-e inkább beruházni, végül arra kerestük a választ, hogy milyen terelőkutyát válasszunk.
Először a vetőmagokkal próbálkoztunk, az eredmény szinte azonnali siker: a szóra rákeresve oldalak sokaságát kaptuk eredményül, amik számtalan információval szolgáltak. A kiválasztott vetőmagokat a legtöbb gyártótól, illetve kereskedelmi oldalaktól kis vagy nagy tételben is meg lehet rendelni az interneten keresztül, általában házhoz szállítással. Az MTZ – Zetor párbajra kicsit nehezebben akadtunk rá a hálón, végül az „MTZ vagy Zetor jobb” kulcsszó vezetett nyomra: vitázó tulajdonosok kerültek elő, a fórumokban kérdéseinket is feltehettük, de ahogy az lenni szokott, a döntést senki sem hozhatta meg helyettünk. A választást megkönnyítő érveket és ellenérveket viszont mindkét márkával kapcsolatban sikerült begyűjteni, a döntés után a konkrét típusra rákeresve pedig eladó példányok sokaságát dobta fel a kereső. A terelőkutyával értük el a legkevesebb sikert: a legcélravezetőbb módszernek az bizonyult, hogy először a fajták listáját kerestük meg, majd egyenként kattintottuk végig az egyes kutyák jellemzőit. Vételi ajánlatokat ugyanakkor ebben a témában is bőséggel találtunk.
Összességében azt mondhatjuk tehát, hogy a megfelelő oldalak ismerete sokat segít a gazdáknak, de ennek hiányában se féljenek használni az internetet. A brit példából kiindulva nálunk is egyre több információhoz lehet majd hozzájutni a világhálón, s ha a vásárlásnál egyelőre ragaszkodunk is a jól bevált módszerekhez, a tájékozódásban mindenképp nagy segítséget jelenthetnek a keresők, fórumok és a különféle gyártók weboldalai.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu