Több pénzért, de kevesebb tejterméket veszünk

Tavaly 2-8 százalékkal nőtt az egyes tejtermékek forgalma, de mennyiségben mindenhol visszaesést tapasztalható. Vagyis több pénzért kevesebbet kaptunk.

Gazdanet2012. 05. 04. péntek2012. 05. 04.
Több pénzért, de kevesebb tejterméket veszünk

A tejpiac hét legnagyobb termékcsoportja − sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, túró, vaj, kefír és natúr joghurt − együttes évi forgalma meghaladja a 180 milliárd forintot és értékben 0−12 százalékos növekedést produkált a Nielsen adatai szerint, melyet a napi.hu ismertetett.

Értékben 0−12 százalékkal nőtt a sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, túró, vaj, kefír és natúr joghurt kiskereskedelmi eladása a Nielsen által mért nagyobb tejtermék-kategóriák közül 2011. február és 2012. január között. A sajtpiacon közel 75 milliárd forint forgalom mellett − a szóban forgó időszakban − az értéket tekintve 7 százalékos növekedést, mennyiségben 1 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen.

A gyümölcsjoghurt bolti eladása értékben 5 százalékkal emelkedett, míg mennyiségben 4 százalékkal kevesebb lett. Tejfölnél 12 százalékkal nőtt a bevétel, a mennyiségi forgalom pedig 2 százalékkal kisebb lett. E két utóbbi piac egyaránt közel 35 milliárd forint forgalmat bonyolított, míg a tizenötmilliárdos túrópiac értékben változatlan, mennyiségben pedig mínusz 5 százalékot produkált.

A 12 milliárd körüli vajpiac értékben plusz 8, mennyiségben mínusz 6 százalékkal zárt januárban az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Kefírből 4 százalékkal nőtt a boltok bevétele, 4 százalékkal viszont csökkent a mennyiségi eladásuk − 8 milliárdos forgalom mellett. Natúr joghurtnál értéket tekintve plusz 2 százalékot, míg mennyiség szempontjából mínusz 1-et mért a Nielsen − mondta Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója, hozzátéve, hogy a piac 6 milliárd forint körül mozgott a megadott időszakban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek