Végre egy jó hír itthonról!

Öt év után újra bővül a magyar sörpiac a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint, tavaly Magyarországon a tagvállalatok által értékesített sör mennyisége 3,8 százalékkal haladta meg az előző évit.

GazdanetO. Horváth György2012. 06. 24. vasárnap2012. 06. 24.

Kép: Söröző nő alkoholista 2008.09.16. fotó: Németh András Péter

Végre egy jó hír itthonról!
Söröző nő alkoholista 2008.09.16. fotó: Németh András Péter

A szövetség három tagvállalata - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, valamint a Heineken - összesen 6,383 millió hektoliter sört értékesített - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke. Ezek a cégek a magyar sörpiac több mint 90 százalékát képviselik. Az elnök reményét fejezte ki, hogy az értékesítés növekedése az idén is folytatódik. Kifejtette: ebben szerepet játszik az is, hogy az időjárás és más tényezők ösztönzik-e a sörfogyasztás növekedését.

A három cég a múlt évben összesen mintegy 61 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 56 százalékát a jövedéki adó tette ki. Emellett a sörgyárak 19 milliárd forint áfát, 1,5 milliárd forint környezetvédelmi termékdíjat és 3,8 milliárd forint bérjellegű járulékot és adót juttattak a magyar költségvetésbe. Az elnök megjegyezte, hogy közvetlenül a gyártóknál több mint 1700 ember dolgozik, közvetve pedig a sörgyártás mintegy 26300 munkahelyet jelent a magyar gazdaságban.

Ezek is érdekelhetnek