Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az első fél évben egy átlagos magyar család 7900 forintot költ borra. Ez 4-8 üveg drágább, minőségibb, vagy 10-14 üveg olcsóbb nedűre elég. A felmérés szerint csak minden második család költött borra.
Borból az idei év első félévében ugyan ritkábban, ám alkalmanként nagyobb mennyiséget vásároltak a magyar háztartások 2015. január-júniushoz képest. Az egy vásárlóra jutó átlagos mennyiség a ritkuló beszerzések miatt enyhén csökkent, azonban a vásárlók száma ehhez hasonló mértékben bővült, azaz az újonnan meghódított fogyasztók kompenzálni tudták a vásárlók mértékletesebb fogyasztását. A megvásárolt bor mennyisége így stabil volt, de a forgalom az alacsonyabb átlagár hatására csökkent.
A vizsgált hat hónap alatt közel minden második magyar háztartás (56 százalék) vásárolt bort otthoni fogyasztásra: egy háztartás átlagosan 14 litert, alkalmanként jellemzően 2 palacknyit (átlagosan 1,7 litert) és a vizsgált fél év alatt 8 alkalommal. A kategória literenkénti átlagára 556 forint volt 2016 január-júniusban, így egy átlagos háztartás összesen 7900 forint körüli összeget költött borra ez idő alatt.
A bort vásárló háztartások körében a vörösbor a legkedveltebb, így nem csoda, hogy a vizsgált hat hónapban négyből három borvásárlónak legalább egyszer erre esett a választása. Ízviláguk szerint a száraz borok a legkedveltebbek, bár a félédes borok is népszerűek. A fehérborok elsősorban a rosé boroktól tudott fogyasztókat hódítani, piaci részesedésüket ezek kárára tudták növelni január és június között.
Bort a háztartások főleg a modern kereskedelmi csatornákban vesznek: kiemelkedő szerep jut a legnagyobb részesedéssel rendelkező hipermarketnek, a másik zászlóshajó, a diszkont csatorna. Új fejlemény, hogy a diszkontok mennyiségi piacrészüket 5 százalékponttal tudták növelni a többi modern kereskedelmi csatorna rovására.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu