Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nem nyújtja be a parlamentnek a kormány a kereskedelmi törvény módosítását, mivel többek között a magyar kereskedőket is hátrányosan érintené a jogszabály megváltoztatása.
Kép: spar áruház tudatos bevásárlás termék áremelkedés közért 2012 02 28 Fotó: Kállai Márton
Az Origo úgy értesült, hogy a kormány nem nyújtja be a kereskedelmi törvény módosítását. Ennek egyik oka, hogy nincs egyetértés, mert a szakszervezetek és a munkaadók közötti vitákat nem a kormány akarja rendezni, a felvetett intézkedések egy része pedig nemcsak a multiknak, de a magyar kereskedőknek sem kedvező.
Az eredeti terv még úgy szólt, hogy előírnák, hány eladót kell alkalmazni a boltokban – ezt úgy számolták volna ki, hogy a cég nettó árbevételét elosztják 36 millió forinttal. De mivel ez olyan létszámbővítést jelent, amelyet a legtöbb üzlet nem tudna megengedni magának, gyakorlatilag adóvá alakíthatták volna át. Aki ugyanis nem vesz fel elég embert, az minden fel nem vett dolgozó után 64 200 forintot „adók módjára” köteles lett volna befizetni az államkasszába.
Hozzányúltak volna a reklámok szabályaihoz is. A napi fogyasztási cikkeket áruló cégek a nettó árbevételük legfeljebb 0,5 százalékát költhetnék reklámra, azzal az indoklással, hogy a kevesebb reklám miatt a fogyasztók tudatosabban választhatnak. Emellett a reklámújságok betiltását tervezték, a szupermarketek reklámja csak sajtótermékben jelenhetett volna meg.
Az áruházak melletti parkolók megsarcolásáról is szó volt. A díj pontos mértékét nem határozták meg a tervezetben, de éves szinten körülbelül 20 milliárd forint bevételt szerettek volna ebből.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu