Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Sok szülő nincs tisztában azzal a ténnyel, mennyire fontos gyermeke számára a kényelmes, egészséges cipő. Vannak olyanok is, akik nem tudják megfizetni ezeket a lábbeliket, és megveszik az olcsót, a bizonytalan helyről származót, amelyről csak évekkel később derül ki, milyen sokat ártott a fiatal szervezetnek. A gyermekcipőpiacnak tulajdonképpen csupán egy része követhető nyomon, a lábbelik mintegy negyven százaléka illegális úton kerül a fogyasztókhoz.
Az uniós csatlakozás után az arány csökkenhet, ami kedvez majd az olyan cégeknek, mint például a Siesta Shoes Kft., amely tavaly negyedmillió pár gyerekcipőt dobott piacra, és árbevétele 3,8 millió euró - körülbelül egymilliárd forint - volt. A szombathelyi székhelyű társaság 6,4 százalékos részesedésével hazánkban piacvezető a fiatal korosztályoknak szánt cipők értékesítésében - mondta Szalay Gábor ügyvezető igazgató.
{p} Ez a megállapítás egy bécsi sajtótájékoztatón hangzott el abból az alkalomból, hogy bejelentették: a Siesta Shoes visszamenőleges hatállyal, 2004. január 1-jétől az osztrák shoe & shirt csoport tagja lett. A vállalkozás a távközlési piacon jól ismert Georg Kapsch tulajdonában van, aki a nyolcvanas évek végén lépett be a gyerekcipőüzletbe. A cégvásárlás célja az volt, hogy a csoport tulajdonában lévő Richter osztrák és Jela német cipőgyártóval együtt dobogós helyet érjen el az európai gyerekcipőgyártók mezőnyében. A kft. átvétele az előző tulajdonossal, az MSC (Marc Shoe Corporation) Hungary-vel teljes egyetértésben történt, hiszen az a márkás felnőtt cipőkre szakosodott.
{p} Az osztrák tulajdonos célja a minőség javítása, hiszen a gyerekcipőkhöz egészen más típusú bőrre van szükség, mint a felnőtt cipőkhöz. A dolgozókat a továbbiakban is foglalkoztatni szeretnék, azzal a különbséggel, hogy a gyártás és tervezés központja Szombathelyről Vasvárra költözik. A helyszín nem véletlen, mivel a cégcsoporthoz tartozó Richter és Jela már több mint tíz éve Vasváron gyártatta egyes termékeiket. Vajon drágulnak-e a gyerekcipők a tulajdonosváltás után? Alf Netek ügyvezető igazgató megnyugtató választ adott: nem ez a céljuk az adásvétellel, hanem a terjeszkedés, a közép- és kelet-európai piacok meghódítása. Bíznak a vásárlói szokások változásában és a kínai dömpingáruk vissszaszorulásában.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu