Go, Trabi, go!

Kelet-német autócsodák randevúztak Fejér megyében. A címben szereplő filmklasszikussal fogadták legtöbben az érdeklődőket a hét végén Lajoskomáromban, a helyi Trabi Team szervezte Tra-Wart találkozón, ahol mintegy kétszáz - például ülésfűtéses, raliversenyzésre alkalmas, metálezüstös, strapásabb, legjobban vízkilötykölős, tuninghangos - gépcsodában gyönyörködhetett a nagyérdemű.

Hazai életB. Tóth Máté2005. 05. 06. péntek2005. 05. 06.
Go, Trabi, go!

A helyiek mellett jöttek résztvevők Szegedről, Budapestről, Debrecenből is, de a figyelmes szemlélődő felfigyelhetett egy német rendszámú, minden bizonnyal az anyaországi Zwickau környékéről érkezett Trabira is. Közben a fő szervezőktől, a Lajoskomárom Trabi Team alapítóitól, Bognár Balázstól és Molnár Zoltántól megtudtam: két éve alakult csapatuk, s a mostani immár a második találkozójuk. A járműsorok között sétálva a legnagyobb kuriózum mindenképpen egy fehér-bordó járműmatuzsálem, "A Magyar Köztársaság Legöregebb Forgalomban Lévő Trabantja" címet viselő old timer volt.
- Ez az ország legrégebbi Trabantja, 1959. október 2-án állították forgalomba - büszkélkedett vele fiatal tulajdonosa, a Tamásiból érkezett Takács Róbert. - A találkozó napján hajnali kettőkor végeztünk a váltóval - mondta, jelezve, hogy sokszor a műhelyben bütykölgeti "szerelmét".
Robitól megtudtuk azt is: a hivatalos nevén P (mint Púpos) 50-es, legrégebben forgalomban lévő Trabant aszinkron váltóval és dupla kuplunggal van felszerelve, motorja 19 lóerős, a kocsiban csak bal oldali ajtózár van, s mivel a beüzemeléskor nem volt a biztonsági öv kötelező szériatartozék, így nem is szerelhették be utólag.
- Akkor megbontottuk volna a karosszériát - tette hozzá Róbert, aki saját bevallása szerint három-négy éve foglalkozik a Trabival, s alapítója a Tamási Trabant-Wartburg Baráti Körnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek