Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A gazdasági válság a magyar söripart is elérte, hallottuk a Magyar Sörgyártók Szövetségének sajtótájékoztatóján.A csökkenő értékesítés mellett többet kellett költeni alapanyagokra és energiára.
A hazai sörgyárak tavaly 7 százalékkal kevesebb sört adtak el, mint az előző évben, mondta Sivó Imre, a szövetség elnöke. A fogyasztás nagyobb mértékben csökkent a vendéglátásban, mint otthon, és a forgalom visszaesése erősebben érintette a dobozos söröket, mint az üvegeseket. A sörgyárak elsősorban a középkategóriás márkák megtartására koncentráltak, de viszonylag szépen fogytak a prémium termékek is. Alkoholmentes sörökből is kevesebb fogyott, még a népszerűsítő marketingakciók sem hoztak áttörést. Nem könnyítette meg a söripar helyzetét az sem, hogy az elmúlt évben tovább növekedtek a beszerzési árak, amelyek több mint 3 milliárd forintos többletköltséget jelentettek a gyártóknak. Romlott a söripar adófizetési képessége is: tavaly mintegy 5 milliárd forinttal kevesebb adót fizetett be a költségvetésbe. A szövetség szerint a jövedéki adó emelése az adóbevételek további csökkenését jelenti majd.
A sörszövetség folytatta az előző években megkezdett, a társadalmi felelősségvállalás erősítését és a sörkultúra népszerűsítését célzó programjait. Tavaly a Jófej nevű kampány keretében több mint 40 ezer fiatalhoz jutott el a felelős alkoholfogyasztás üzenete, idén pedig kreatív, internetes platformon próbálják „rávenni” a fiatalokat arra, hogy józanul üljenek a volán mellé. A sörkultúra népszerűsítését szolgálja a budai Várban megrendezett Szent Arnold-napi sörünnep is.
És mi várható az idén? Várhatóan folytatódik a sörpiac zsugorodása, az előrejelzések szerint legalább öt százalékkal csökken majd a fogyasztás. Az előkészületben lévő jövedékiadó- és áfaemelés a romló eladási feltételek mellett nagy kihívás elé állítja majd a söripari vállalatokat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu