Meghálálja, ha megkíméljük

Nagy bajban van a General Motors, a világ egyik legnagyobb autógyártója: ha nem kap állami segítséget, térdre kényszerülhet. Égető szükségük van hát egy húzómodellre. Úgy tűnik, az Opel Corsa szépen fogy. Lássuk az okát!

Hírek, információkVékey Zoltán2009. 06. 01. hétfő2009. 06. 01.
Meghálálja, ha megkíméljük

Elöljáróban kijelenthetjük: az új Opel modellek általában jól néznek ki, aztán három-négy év elteltével szépen kimennek a divatból. Ilyen a Corsa is: már egyáltalán nem látjuk olyan „frissnek” a designját, mint 2006-ban, három év múlva pedig valószínűleg elavultnak fog hatni. Amúgy a nagy fényszórók, a magasra felhúzott orr lendületessé teszi, az ötajtós forma pedig – a háromajtóssal ellentétben – egészen harmonikus.

Az autók méretnövekedése a hetvenes évek óta megállíthatatlan, a Corsa gyakorlatilag már nagyobb, mint egy 15 évvel ezelőtti Astra – ennek magyarázata a komolyabb biztonsági előírásokban és a vásárlók megnövekedett igényeiben keresendő. Így lehet az, hogy egy új Corsa a négyfős családoknak is alternatíva lehet.

Az Opel Corsa 1.3 CDTi bár vidám kívül, de konzervatív belül: egyedül a kormány és a középkonzol ezüstös betétei törik meg az egyhangúságot. Ha csak belülről látnám, nagyobb autónak mondanám – kár, hogy a műanyagok minősége közepes. A hely bőséges, hátul is remekül el lehet férni, s a csomagtartó is elég a belföldi utazásokhoz. A műszerfal unalmas sárgás háttérvilágítását már megszoktuk az Opeltől, a kormány viszont kellemes fogású és még a rádiót is állítgathatjuk a rajta elhelyezett gombokkal. Üröm az örömben, hogy az index rögtön visszaugrik középre, a klímát pedig csak a menürendszer mélyén tudjuk kikapcsolni, ami menet közben nem túl szerencsés dolog.

A váltó nagyon precíz, jól eltalált szerkezet, és a fékekre sem lehet panasz. A futómű kényelmes, már-már unalmas, de az úthibákat jól bírja és a kanyarokban is stabil. A Corsa vezethetősége is a magasabb kategóriás autókat idézi.

Az Ecoflex szócska ne tévesszen meg senkit, jelentése ugyanis nincs. Lényeges különbséget nem találunk a normál dízel és az Ecoflex dízel között, a fordulatszámmérő skáláján látunk csak egy zöld sávot 1250 és 3000 között: itt kell tartanunk a mutatót, ha spórolósan szeretnénk közlekedni. Az ötlet jó – kár, hogy a motor ereje 2500-nál jön meg, de végül is válság van, spórolni kell. A kis Corsa pedig meghálálja, ha kímélő üzemmódban közlekedünk vele: 900 kilométert tudtunk megtenni egy tankolással, ami 5,3 liter körüli fogyasztást jelent. A tesztelt modell négymillió forint körüli ára nem kevés egy kis autóért, de aki sokat autózik, annak megtérül a különbség. S a Corsa jó eséllyel tíz év múlva is autó lesz még.


Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!

Ezek is érdekelhetnek