Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nagy bajban van a General Motors, a világ egyik legnagyobb autógyártója: ha nem kap állami segítséget, térdre kényszerülhet. Égető szükségük van hát egy húzómodellre. Úgy tűnik, az Opel Corsa szépen fogy. Lássuk az okát!
Elöljáróban kijelenthetjük: az új Opel modellek általában jól néznek ki, aztán három-négy év elteltével szépen kimennek a divatból. Ilyen a Corsa is: már egyáltalán nem látjuk olyan „frissnek” a designját, mint 2006-ban, három év múlva pedig valószínűleg elavultnak fog hatni. Amúgy a nagy fényszórók, a magasra felhúzott orr lendületessé teszi, az ötajtós forma pedig – a háromajtóssal ellentétben – egészen harmonikus.
Az autók méretnövekedése a hetvenes évek óta megállíthatatlan, a Corsa gyakorlatilag már nagyobb, mint egy 15 évvel ezelőtti Astra – ennek magyarázata a komolyabb biztonsági előírásokban és a vásárlók megnövekedett igényeiben keresendő. Így lehet az, hogy egy új Corsa a négyfős családoknak is alternatíva lehet.
Az Opel Corsa 1.3 CDTi bár vidám kívül, de konzervatív belül: egyedül a kormány és a középkonzol ezüstös betétei törik meg az egyhangúságot. Ha csak belülről látnám, nagyobb autónak mondanám – kár, hogy a műanyagok minősége közepes. A hely bőséges, hátul is remekül el lehet férni, s a csomagtartó is elég a belföldi utazásokhoz. A műszerfal unalmas sárgás háttérvilágítását már megszoktuk az Opeltől, a kormány viszont kellemes fogású és még a rádiót is állítgathatjuk a rajta elhelyezett gombokkal. Üröm az örömben, hogy az index rögtön visszaugrik középre, a klímát pedig csak a menürendszer mélyén tudjuk kikapcsolni, ami menet közben nem túl szerencsés dolog.
A váltó nagyon precíz, jól eltalált szerkezet, és a fékekre sem lehet panasz. A futómű kényelmes, már-már unalmas, de az úthibákat jól bírja és a kanyarokban is stabil. A Corsa vezethetősége is a magasabb kategóriás autókat idézi.
Az Ecoflex szócska ne tévesszen meg senkit, jelentése ugyanis nincs. Lényeges különbséget nem találunk a normál dízel és az Ecoflex dízel között, a fordulatszámmérő skáláján látunk csak egy zöld sávot 1250 és 3000 között: itt kell tartanunk a mutatót, ha spórolósan szeretnénk közlekedni. Az ötlet jó – kár, hogy a motor ereje 2500-nál jön meg, de végül is válság van, spórolni kell. A kis Corsa pedig meghálálja, ha kímélő üzemmódban közlekedünk vele: 900 kilométert tudtunk megtenni egy tankolással, ami 5,3 liter körüli fogyasztást jelent. A tesztelt modell négymillió forint körüli ára nem kevés egy kis autóért, de aki sokat autózik, annak megtérül a különbség. S a Corsa jó eséllyel tíz év múlva is autó lesz még.
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu