Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egy nemzetközi felmérés eredménye szerint a fogyasztók mintegy harmada él a vásárlói panasz lehetőségével, ha a vásárolt termékkel problémája van.
Kép: Processed by: Helicon Filter;
A kutatás során 23 országból 23 ezer főt kérdeztek meg reklamálási szokásaikról. Az eredmények nemzetközi szinten látványos eltéréseket mutatnak a fogyasztói tudatosságot illetően. Bár átlagosan a fogyasztók 38 százaléka élt a vásárlói panaszhoz való jogával az elmúlt egy évben, ugyanakkor az egyes nemzeti arányok erősen eltérnek egymástól.
A vizsgált országok közül három latin-amerikai állam lakosai érvényesítik leggyakrabban a fogyasztói jogaikat: Brazíliában a válaszadók 65, Mexikóban 56, Argentínában 49 százalékuk mondta, hogy az elmúlt egy évben reklamált, ha olyan terméket vásárolt, ami nem felelt meg az elvárásainak. Ezzel szemben az ázsiai régióban csak 30 százalék körül mozgott az átlagos reklamálások aránya. A kínai és dél-koreai megkérdezettek 32, az oroszok 18, a japán fogyasztók alig 17 százaléka reklamált. Ez utóbbi arány egyébként a vizsgált 23 ország közül a legalacsonyabb.
A lista élén szerepel még India és Csehország is, ahol a megkérdezettek 47 százaléka élt e jogával a vizsgált időszakban. Őket követik a fejlett ipari országok, mint Spanyolország, Nagy-Britannia, Kanada és az Egyesült Államok. Az elmúlt tizenkét hónapban a spanyolok 46, a britek 45, az észak-amerikaiak 44 százaléka reklamált egy-egy vásárlást követően.
Kevésbé ragaszkodnak a vásárlói panaszhoz való jogukhoz a belgák, a lengyelek, a törökök és a magyarok, ahol ennek aránya 29, 26, 22 és 25 százalék volt.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu