Nyomul a mobil, terjed a hirdetés a neten

A GfK Hungária kutatása arra kereste a választ: vajon az internetezők mekkora mértékben használják a mobil eszközöket és milyen véleménnyel vannak az interneten megjelenő reklámokról?

HobbiKovács Réka2011. 03. 02. szerda2011. 03. 02.
Nyomul a mobil, terjed a hirdetés a neten

A Digital Connected Consumer kutatás során a 18-49 éves, legalább hetente internetezőket kérdezték eszközhasználati szokásaikról. Az átlagos internethasználati idő 3 óra 9 perc volt, melyből csak nagyon kis mértékben veszenk igénybe mobiltelefont (1%), ám a hordozható számítástechnikai eszközöket – mint a laptop, palmtop, netbook – már a netezők 30 százaléka használja.

Mindennek köszönhetően a háztartásokba egyre több készülék kerül. Míg az asztali gépeket a családban többen is használják, addig a kisebb mobil készülékek 60 százalékának csak egy gazdája van, ami a viszont hordozható eszközök egyre szélesebb elterjedtségéhez vezet.

A kutatás másik részében az online reklámok hatékonyságát vizsgálták, s kiderült: a netezők csaknem háromnegyedét a keresőhirdetések nem zavarják. Esiker minden bizonnyal a könnyebb kontrollálhatóságnak és a tartalmi kötődésnek köszönhető. Fontos adat, hogy a megkérdezett 7 hirdetési forma közül csak 2 olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít vagy zavarónak tart: a kéretlen e-mailes és a felugró ablakos hirdetések az internetezők több mint 80 százalékát irritálják.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek