Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ma Brüsszel bejelentette, hogy az osztrák Rail Cargo Austria AG bizonyos feltételek mellett megveheti a MÁV Cargot. Ezzel lezárulhat a csaknem egy éve tartó folyamat, mely a magyar szállítmányozási vállalat privatizációját jelenti. Több, mint 102,5 milliárd forint a vételár, melyből 5 milliárd a vasutasoké.
Most már biztos, hogy az osztrák Rail Cargo Austria AG (RCA) veheti meg a MÁV Cargot. Az Európai Unió Bizottsága bejelentette, hogy nem gördít versenyjogi akadályokat a tranzakció elé. Bár feltételekkel adta áldását az ügyletre: az egyik ilyen, hogy az RCA-nak el kell adnia a magyar GySEV Zrt.-ben lévő 5,7 százalékos tulajdonrészét.
Az RCA szóvivője, Thomas Berger az osztrák vasút ÖBB nevében is üdvözölte a döntést és bejelentette, hogy az ügyletet december 2-ig szeretnék lezárni.
Az RCA és a GySEV konzorciuma 102,5 milliárd forintos ajánlatával nyerte a MÁV Cargo privatizációjára kiírt pályázatot. Közvetlenül a MÁV Zrt. számlájára kerül a pénz – várakozások szerint még ebben az évben -, az előzetes elképzelések szerint ebből fedezi a MÁV Zrt. mint tulajdonos egy tőkepótlási kötelezettségét. Pótolnia kell az eladott vagyont, ami 30 milliárd volt könyv szerinti értéken. Szeretnék a kedvezőtlen hitelek egy részét visszafizetni idő előtt, hogy ezzel is javuljon a pénzügyi és gazdálkodási helyzet, és a pénzt olyan beruházásokra költeni, amelyek elsősorban az infrastruktúra, a szolgáltatás minőségét javítanák – mondta Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója.
Fejlesztésre 30-40 milliárd forintot fordítanak, nagyjából a pénz harmadát. A pályavasútra költenék ezeket a pénzeket, például az utastájékoztatási-rendszer korszerűsítésére. Sok helyütt műszaki hiba miatt a vonatok 100-120 kilométeres sebességét le kell csökkenteni 80 vagy 60 kilométerre. Ezeken a pontokon szeretnék megszüntetni ezeket a műszaki hibákat, hogy folyamatos sebességgel tudjanak haladni a szerelvények, ne legyenek késések.
Azok a vasutasok, akik a MÁV-Cargo dolgozói voltak a privatizáció pillanatában, a szerződés szerint 5 százalék erejéig tulajdonosi részesedést kapnak. Ma a MÁV-Cargo-ban 3700-an dolgoznak, ők összesen körülbelül 5 milliárd forint értékű részvénycsomagot kaphatnak, ebből mindenkinek egyenlő arányban jut, függetlenül attól, hogy milyen beosztásban volt.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu