
Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu

Az emberek 98 százaléka változtat vásárlási szokásain, sokan az olcsóbb árukat választják. Ugyanakkor a márkás termékek iránti kereslet nem változott.
Egy felmérés szerint az emberek negyven százaléka az élelmiszeren sprórol és az alkoholon. A boltokban negyedével kisebb a forgalom tavalyhoz képest - számolt be a Tények riportja. Egy hajdúdorogi gazdaságban azt mondják, érezni, hogy sokan takarékoskodnak a húson is, például olyan termékeket vesznek, amelyekben több az adalékanyag, így ezresekkel kevesebbet költenek havonta. "Érezhető, hogy az emberek fizetése tizedikétől huszadikáig tart, aztán meg kell várni az újabb bevételt és csak akkor lesz újra forgalom" - mondja Pessán János gazda.
Az úgynevezett top tíz termékek - ezekből fogy legtöbb - árai; a hús öt, a tejföl hat, az étolaj huszonnyolc százalékkal nőtt. Ugyanannyit vesznek mint eddig, de inkább az olcsóbbakból. "Az alsó polcokon lévő termékek, amelyeket az emberek elkezdenek majd vásárolni, és a középső polcok területe csökken, miközben mi azzal számolunk, hogy a prémium termékek iránti kereslet valószínűleg nem változik " - mondja Éder Tamás az Élelmiszerfeldolgozók Szövetségének elnöke.
Márkás termékekből tehát ugyanannyit adnak el, mint korábban, miközben három százalékkal kevesebb élelmiszer fogyott idén, mint tavaly. Írországban és Németországban ennél is kevesebb. Egy felmérés szerint az emberek hatvan százaléka nem az élelmiszeren kezdett spórolni először. "Az első a gáz és az elektronikus áram, a második a műszaki cikkek vásárlásának elhalasztása és harmadik helyen áll a ruházkodáson történő megtakarítás - mondja Szalókyné Tóth Judit, az ACNielsen Piackutató Kft. ügyvezetője.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu