A cégvezetők fele eladná vállalata egy részét

A fokozott készpénz szükséglet miatt a vállalatok jelentős hányada vállalatrészek eladásában gondolkozik – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. Csakhogy akkora a túlkínálat, hogy ma már furfangos eszközök, kreatív megoldások nélkül ezt sem egyszerű végrehajtani.

IparkodóO. Horváth György2009. 04. 14. kedd2009. 04. 14.

Kép: zálogház zaci ékszer bizományi pénz arany nyaklánc adósság 2009 02 23 Fotó: Kállai Márton

A cégvezetők fele eladná vállalata egy részét
zálogház zaci ékszer bizományi pénz arany nyaklánc adósság 2009 02 23 Fotó: Kállai Márton

A nehéz gazdasági helyzet miatt a cégeknek likviditásra van szükségük a saját mérlegük megerősítésére, az esetleges akvizíciók finanszírozása vagy a tartozások kiegyenlítése érdekében. Az Ernst & Young “Értékteremtés a vevői piacon” című globális felmérése szerint ennek biztosítására a megkérdezett vállalatok több mint fele (53%) gondolkozik a közeljövőben vállalatrészei eladásában.

A 360 nagyvállalat felső-vezetőjének részvételével készült jelentés szerint a válaszadók majdnem fele (48%) vállalatrészei eladása során nem hagyományos struktúrákban is hajlandó gondolkozni, hiszen az egyösszegű készpénzes kifizetés nehezen valósítható meg a jelen gazdasági körülmények között.

A készpénzzel rendelkező vevőknek most lehetősége van olyan üzletekre is szert tenni, amik nyugodt gazdasági körülmények között nem lennének elérhetőek. A vevő diktál, elvárásaira kell az eladói oldalnak fókuszálnia.

A megkérdezett vállalatok csupán 36 százalékánál zárult elképzeléseinek megfelelően a legutóbbi tranzakció, és 62 százalékuk szerint a jelen helyzetben a szűkös idő a legnagyobb gátja egy sikeres üzletre való felkészülésnek. És fordítva is igaz: aki nem szán időt tervezésre, általában csak áron alul szabadulhatnak vállalat-részüktől

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek