Brüsszeli igen 30 milliárd forintra

Az Európai Bizottság legutóbbi határozatában engedélyezte, hogy Magyarország nagyjából 30 milliárd forint támogatást nyújtson a Daimler AG tulajdonában lévő Mercedes-Benz Hungary-nek.

IparkodóSzabad Föld Online2009. 07. 18. szombat2009. 07. 18.
Brüsszeli igen 30 milliárd forintra

Az Európai Bizottság legutóbbi határozatában engedélyezte, hogy Magyarország nagyjából 30 milliárd forint támogatást nyújtson a Daimler AG tulajdonában lévő Mercedes-Benz Hungary-nek, amely új autógyártó üzemet hoz létre Kecskeméten. A Bruxinfó összefoglalója.„A projekt – többek között 2500 közvetlen munkahely megteremtése révén – jelentős mértékben hozzájárul majd a régió gazdasági fejlődéséhez”, áll a Bizottság tegnapi közleményében. Neelie Kroes, versenypolitikai biztos elmondta, azért döntött „örömmel” az projekt támogatásának engedélyezése mellett, mert így Magyarország egyik hátrányos helyzetű régiója kap esélyt a felzárkózásra – írta a kitekintő.hu.

A stuttgarti székhelyű Daimler-Benz 2008 júniusában jelentette be, hogy Magyarországon, Kecskeméten tervezi új Mercedes-modelleinek gyártását. A 800 millió eurós beruházás keretében felépülő üzem a Daimler-Benz első kelet-európai gyára lesz. A zöldmezős beruházásként épülő üzem közvetlenül 2500 embernek ad majd munkát, valamint beszállítói körben ez további 10 ezer munkahelyet jelent. Szakértők szerint az új gyár egy-másfél százalékkal növeli majd a magyar nemzeti összterméket.

A projekt 146,2 milliárd forintnyi (548,4 millió euró) támogatható beruházást, valamint 29,7 milliárd forint (111,5 millió euró) összegű, pénzbeli támogatás és társasági adókedvezmény formájában nyújtott támogatást foglal magában.Ezen felül a Mercedes-Benz Hungary mintegy 214 millió forint (0,8 millió euró) összegű, az állami vasúthálózatra való csatlakozást célzó pénzügyi támogatásban is részesül.

Míg sokan nagy reményekkel tekintenek a Meredes-Benz beruházására, amely nagy jelentőséggel bír nemcsak Kecskeméten, hanem az egész dél-alföldi régióban, mások aggodalmukat fejezik ki. A gyár a város legnagyobb foglalkoztatójává válik, megelőzve a megyei kórházat, ám egyes vélemények szerint a Mercedes nem mérte fel kellően a munkaerőt, hiszen a város és a térség mutatói munkaerő szempontjából gyengék, ami munkaerőhiányt eredményezhet. A cég azonban Budapesttől egészen Szegedig számít a munkavállalókra.

Ezek is érdekelhetnek